اقتصاد و صنعت

برنت ۳۷ دلار و ۶۰ سنت شد

برنت ۳۷ دلار و ۶۰ سنت شد
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت نفت برنت امروز برای تحویل در ماه اوت با ۲۴ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افت به ۳۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت نفت برنت امروز برای تحویل در ماه اوت با 24 سنت معادل 0.63 درصد افت به 37 دلار و 60 سنت رسید.

در پی نگرانی‌ها از اعتراضات در شهرهای بزرگ آمریکا که می‌تواند موجب کاهش مجدد تقاضا شود قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود. این در حالی است که خوش بینی به تمدید توافق کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس در نشست اوایل ژوئن موجب تقویت بازار نفت شده است.

اعتراضات و خشونت‌ها نسبت به رفتار بی رحمانه پلیس آمریکا با سیاه پوستان شهرهای بزرگ آمریکا را فرا گرفته است. اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست مینیاپولیس توسط پلیس آمریکا ابتدا به صورت مسالمت آمیز آغاز شد اما به تدریج در جامعه به شدت دوقطبی این کشور که از رفتارهای نژادپرستانه علیه رنگین پوستان رنج می‌برد به خشونت کشیده شد.

مقامات محلی با هدف مهار خشونت‌ها در بسیاری از شهرها حکومت نظامی اعلام کرده اند و برخی شرکت‌ها که پس از محدودیت‌های قرنطینه ای اقدام به از سرگیری فعالیت‌های خود کرده بودند به دلیل نگرانی از غارت فروشگاه هایشان مجدداً کسب و کار خود را تعطیل کرده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای امروز با 24 سنت معادل 0.68 درصد افت به 35 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز جمعه 5.3 درصد جهش داشت. قیمت نفت برنت نیز امروز برای تحویل در ماه اوت با 24 سنت معادل 0.63 درصد افت به 37 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در روز جمعه رشدی حدوداً 5 درصدی را شاهد بود.

با این حال انتظار بازار در مورد تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش موجب تقویت بازار شده و جلوی افت بیشتر قیمت‌ها را گرفته است.

فل فلین تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: «شایعات در مورد کاهش بیشتر تولید و زودتر برگزار شدن نشست اوپک پلاس نفت موجب تقویت بازار شده است.»
3 منبع مطلع در گروه اوپک پلاس دیروز گفتند روسیه مخالفتی با برگزاری نشست اوپک پلاس در تاریخ 4 ژوئن ندارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد