اقتصاد و صنعت

افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی در اردیبهشت ماه

افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی در اردیبهشت ماه
پایگاه خبری معدن نیوز- سخنگوی گمرک ایران گفت: صادرات غیرنفتی کشور از نظر ارزش، نسبت به فروردین ماه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است که ازجمله کشورهای مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در این مدت می‌توان به چین با سهم ۲۷ درصد، عراق با سهم ۲۵ درصد، امارات با سهم ۱۵ درصد، افغانستان با سهم ۸ درصد و ترکیه با سهم بیش از ۳ درصدی اشاره کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید روح‌اله لطیفی اظهار داشت: تجارت خارجی کشور در دو ماهه اول سال 99 به 21 میلیون تن رسید که از این حجم 14.5 میلیون تن صادرات و حدود 6.5 میلیون تن واردات بوده است.

وی افزود: ارزش کارنامه 21 میلیون تنی ایران در این دو ماه نیز به 9 میلیارد و 341 میلیون دلار می‌رسد که سهم صادرات از مجمع رقم اعلامی، چهار میلیارد و 300 میلیون دلار و واردات نیز پنج میلیارد و 41 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی گمرک ایران در خصوص کارنامه تجارت خارجی در اردیبهشت ماه گفت: در این ماه شاهد صادرات 9 میلیون و 176 هزار تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 648 میلیون دلار بودیم که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین ماه، 71 درصد و از لحاظ ارزش 60 درصد رشد داشتیم و در رویه واردات نیز در این ماه سه میلیون و 879 هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و 110 میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین ماه 53 درصد و از لحاظ ارزش نیز 61 درصد رشد را شاهد بودیم.

بر اساس گزارشی از مهر، لطیفی در خصوص عمده مقاصد صادراتی کشور در دو ماهه نخست سال، یادآور شد: پنج کشور مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در این مدت به ترتیب چین با یک میلیارد و 190 میلیون دلار و سهم بیش از 27 درصد، و عراق با یک میلیارد و 107 میلیون دلار و سهم بیش از 25 درصد، امارات با 682 میلیون دلار و سهم بیش از 15 درصد، افغانستان با 341 میلیون دلار با حدود هشت درصد و ترکیه با 144 میلیون دلار با سهم بیش از 3 درصدی قرار دارند.

وی در خصوص کشورهای طرف معامله در رویه واردات، خاطرنشان کرد: پنج کشور نخست واردات کالا در این مدت به ترتیب چین با یک میلیارد و 234 میلیون دلار، امارات با یک میلیارد و 78 میلیون دلار، ترکیه با 535 میلیون دلار، روسیه با 356 میلیون دلار و هند با 335 میلیون دلار قرار دارند.ش


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد