رویدادها و گزارش های ویژه

از سوی روابط عمومی ایمپاسکو؛

اقدامات بومی سازی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تشریح شد

اقدامات بومی سازی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تشریح شد
پایگاه خبری معدن نیوز - تلاش در جهت بومی سازی و اقدام در جهت ساخت داخل تجهیزات، از مهمترین موارد در دستیابی به ثبات و توسعه تولید صنعتی و معدنی در کشور است.
  بزرگنمايي:

تلاش در جهت بومی سازی و اقدام در جهت ساخت داخل تجهیزات، از مهمترین موارد در دستیابی به ثبات و توسعه تولید صنعتی و معدنی در کشور است.

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اقدام در جهت بومی سازی و ساخت داخل، علاوه بر تامین ثبات و امنیت تولید، از طریق دستیابی به دانش فنی، باعث امکان ایجاد بهبود، ارتقا، نوآوری و بهینه سازی فرآیندهای صنعتی و معدنی می گردد.

اقدام ایمپاسکو در تهیه و تامین مواد اولیه و مصرفی، ضمن ایجاد اشتغال زایی، نقش قابل توجهی درکاهش هزینه های تامین تجهیزات و مواد اولیه و مصرفی داشته و سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود.

گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران حاکیست، این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان بومی سازی تجهیزات معادن و صنایع معدنی، از سال 1397 با هدف حمایت از صنایع و افزایش توانمندی های داخلی، ساخت تجهیزات، قطعات یدکی و مواد شیمیایی مصرفی نسبت به تشکیل کمیته بومی سازی در کلیه مجتمع های تحت پوشش ایمپاسکو اقدام و فعالیت های سیسماتیک در جهت بومی سازی و ساخت داخل را آغاز کرده است.

براساس این گزارش، ایمپاسکو در شرایط تحریم ها و همچنین افزایش نرخ ارز، موضوع بومی سازی را در قالب فرآیند های پژوهشی و همچنین حمایت از بخش خصوصی به صورت مدون و هدفمند شده به عنوان یکی از مهمترین اهداف خود در دستور کار قرار داده و تلاش کرده است پل ارتباطی مناسبی در جهت جذب تمامی ایده ها و تلاش ها و ارتباط بین صنایع معدنی و پژوهشگران و سازندگان ایجاد کند.

از دستاوردهای کمیته بومی سازی ایمپاسکو، شناسایی، بررسی و تهیه لیست قطعات و تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز، تهیه نقشه و دستور ساخت برای تجهیزات فاقد نقشه ساخت و اجرا و همچنین اقدامات اولیه جهت تهیه کتابچه فنی تجهیزات و قطعات در مجتمع های تحت پوشش شرکت بوده است که متعاقب آن در سال 98 ضمن پیگیری موارد فوق، بومی سازی بیش از 100 قطعه صنعتی توسط مجتمع ها ،پیمانکاران و راهبران انجام شد.

روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گزارش منتشره آورده است: در سال گذشته در قالب قراردادهای پژوهشی، اقداماتی از قبیل سنتز و تولید کلکتور مورد استفاده در فرآیند فلوتاسیون پتاس خور و بیابانک، طرح پژوهشی تولید آئروگرافن جهت جذب طلا و نقره به جای کربن فعال در فرآیند استحصال طلا و نیز طراحی و ساخت قطعه پاوردک مورد استفاده در عملیات آتشباری معادن در مدیریت پژوهش و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران جهت تولید و یا جایگزینی انجام شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد