بورس

معدن نیوز از مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام صبانور گزارش می دهد؛

صبانور ۱۲۱ تومان سود به ازای هر سهم در میان سهامداران خود تقسیم کرد

صبانور ۱۲۱ تومان سود به ازای هر سهم در میان سهامداران خود تقسیم کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - مجمع سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور روز گذشته برگزار و سهامداران با تقسیم ۱۲۱ تومان سود به ازای هر موافقت کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مجمع سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور روز گذشته برگزار و سهامداران با تقسیم 121 تومان سود به ازای هر موافقت کردند.

در ابتدا، قائمی راد، نماینده رسمی شرکت توسعه معادن فلزات و رئیس مجمع صبانور در این جلسه گفت: 91 درصد سهامداران به صورت حضوری و آنلاین در مجمع حضور دارند.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط کرونا جلسه را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

در ادامه کلانتری، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور گفت: شرکت صبانور در سال 76 تاسیس شد و در حال حاضر این شرکت جز 10 شرکت برتر بورس است. در سال 98 سرمایه شرکت حدود 3 هزار میلیارد ریال بوده است و این شرکت در 3 معدن به بهره برداری می پردازد.

وی افزود: در 3 معدن این شرکت 80 میلیون تن ذخیره قطعی و 70 میلیون تن ذخیره احتمالی سنگ آهن وجود دارد. در سال 2008 به دلیل بحران جهانی با کاهش قیمت سنگ آهن مواجه بودیم. از سال 2011 تا 2015 به دلیل سیاست های چین نیز کاهش قیمت سنگ آهن را داشتیم.

 کلانتری ادامه داد: قیمت داخلی سنگ آهن بر اساس شمش خوزستان است. در سال 98 تولید سنگ آهن این شرکت 16 درصد رشد داشته است. در محصولات 35 درصد در مقدار و 100 درصد در مبلغ فروش رشد داشته ایم.

وی تصریح کرد: افزایش سود خالص نسبت به سال گذشته برابر با 244 درصد بوده است.

 مدیرعامل صبانور کمبود آب، مشکلات نقدینگی،  معارضین محلی، مشکلات مربوط به سد باطله و مشکلات مالیاتی را از جمله چالش ها و مشکلات این شرکت عنوان کرد.

وی در ادامه اشاره ای به اهم اقدامات انجام شده صبانور در سال 1398 داشت و گفت: این اقدامات شامل اجرای پروژه گندله سازی یک میلیون تنی کردستان شامل به روزآوری قرارداد با شرکت چینی جهت تامین ماشین آلات و تجهیزات، به ظرفیت رساندن کارخانه گندله همدان، مشارکت با گروه صنعتی زرین و تاسیس شرکت توسعه معادن زرین صبا جهت ادامه اکتشافات انجام عملیات استخراج و احداث کارخانه فرآوری و تولید شمش سرب وروی در استان کرمان، به ظرفیت رساندن واحد فلوتاسیون کنسانتره همدان، انجام اقدامات لازم در خصوص حل مشکلات بیمه ای و مالیاتی شرکت، تخلیه و بهسازی استخرهای باطله در مجتمع شهرک کردستان، انجام اقدامات لازم در خصوص توسعه فضای سبز کارخانجات و معادن جهت افزایش پروانه های بهره برداری و انجام مسئولیت های اجتماعی و مشارکت فعال در توسعه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی می باشد.

مدیرعامل صبانور همچنین اهم فعالیت های واحد HSEE را چنین برشمرد و گفت: دریافت مجوز محیط زیست کارخانه در دست احداث گندله کردستان، تمدید پروانه بهره برداری کارخانه کنسانتره آهن شهرک به ظرفیت 325 هزار تن که از سال 93 به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی فاقد اعتبار بوده است، دریافت تخصیص آب کارخانه کنسانتره شهرک به میزان 311 هزار مترمکعب در سال، دریافت تخصیص آب کارخانه در دست احداث گندله بیجار، اخذ گواهینامه بین المللی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست از شرکت SGS و ساخت دستگاه پایش آنلاین محیط زیست و منتخب همایش ایده های ارزش آفرین دانشگاه تهران و یونیدرو ازجمله اقدامات مهم این واحد بوده است.

کلانتری برنامه ها و اهداف کلی سال 1399 را چنین تشریح کرد و اظهار داشت: تامین مالی پروژه گندله سازی کردستان، اجرای پروژه اصلاح مدار خردایش در کارخانجات کنسانتره با دستگاه HPGR بمنظور افزایش کمی و کیفی کنسانتره تولیدی، اجرای پروژه فیلتر پرس در مجتمع کردستان بمنظور صرفه جویی و رفع مشکلات کمبود آب، انجام اکتشاف در محدوده های ثبتی فعلی معادن شرکت، افزایش سود آوری از طریق کاهش هزینه های عملیاتی (شامل هزینه های دستمزد، استهلاک، مواد اولیه و کسب حداکثری ارزش افزوده فروش محصولات، توسعه سبد محصولات تولیدی شرکت و گسترش جغرافیای معادن از جمله سرب، روی، طلا و مس، افزایش ظرفیت پروانه های بهره برداری معادن شرکت، نیل به ظرفیت اسمی کارخانجات و معادن از طریق مهندسی مجدد فرآیند و خرید ماشین آلات معدنی و تجهیز خطوط تولید کارخانجات از جمله برنامه های این شرکت برای سال جاری است.

وی در خاتمه گفت: در مجموع 103 دوره و سمینار آموزشی توسط واحد آموزش شرکت برگزار شده است که مجموع دوره های برگزار شده شامل 45 درصد دوره تخصصی، 26 درصد دوره مدیریتی، 12 درصد در زمینه HSEE، حدود 9 درصد در زمینه مدیریت کیفیت و 8 درصد عمومی می باشند.

 گفتنی است، با تایید و موافقت سهامداران حاضر در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، تقسیم 121 تومان سود به ازای هر سهم تصویب شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد