اقتصاد و صنعت

صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا

صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی از مرز آستارا
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۱۵۳ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۷۲ میلیون دلار از مرز زمینی این شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات 153 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 72 میلیون دلار از مرز زمینی این شهرستان طی دو ماه گذشته خبر داد.

رسول امیدی در آستارا با اشاره به صادرات 153 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 72 میلیون دلار از مرز زمینی این شهرستان طی دو ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا اعم‌از محصولات کشاورزی، البسه و صنایع‌دستی به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادرشده است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات 46 هزار تن کالا به ارزش 39 میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان بیان کرد: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای واردشده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

وی با اشاره به صادرات 119 تن کالای غیرنفتی به ارزش 476 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی گفت: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

امیدی ترانزیت خارجی ورودی را 21 هزار تن به ارزش 117 میلیون دلار دانست و افزود: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی پنج‌هزار تنی به ارزش 17 میلیون دلار تصریح کرد: این میزان کالا اعم‌از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی دو ماه گذشته 15 هزار و 398 نفر است، افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ مسافران خروجی 98 درصد و به‌لحاظ مسافران ورودی 98 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد اداره‌کل گمرک این شهرستان در فروردین و اردیبهشت ماه سال 99 بالغ‌بر 947 میلیارد و 97 میلیون ریال بوده است، گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 51 درصد افزایش داشته است.

امیدی با اشاره به اینکه 277 هزار و 36 تن کالای غیرنفتی به ارزش 37 میلیون و 302 هزار دلار طی دو ماه گذشته توسط یک‌هزار و 930 واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است اظهار کرد: مبدأ و مقصد این میزان کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان وارادت ریلی تصریح کرد: طی‌این‌مدت، 32 هزار و 892 تن کالا نظیر ام.دی.اف، غلات، چوب و انواع تخته به ارزش 15 میلیون و 123 هزار دلار در قالب 926 واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته 40 هزار و 355 تن کالای تولید داخل اعم‌از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به ارزش 17 ‌میلیون و 295 هزار دلار توسط 938 قطار باری به خارج از کشور صادرشده است، گفت: اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان مقصد کالاهای صادراتی است.

امیدی میزان کالای ترانزیت‌شده به واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا در فروردین و اردبیهشت ماه گذشته را 203 هزار و 789 تن به ارزش چهارمیلیون و 884 هزار دلار عنوان کرد و افزود: ترانزیت این میزان کالا با 66 واگن قطار باری از روسیه و آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد