اقتصاد و صنعت

صدور ۷۸۲ مورد مصوبه برای رفع موانع واحدهای تولیدی در سال ۹۸

صدور ۷۸۲ مورد مصوبه برای رفع موانع واحدهای تولیدی در سال ۹۸
پایگاه خبری معدن نیوز - دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از صدور ۷۸۲ مصوبه در حوزه سیاست‌گذاری و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در این ستاد و ۲۴ هزار و ۴۶۰ مصوبه استانی در طول سال گذشته خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از صدور 782 مصوبه در حوزه سیاست‌گذاری و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در این ستاد و 24 هزار و 460 مصوبه استانی در طول سال گذشته خبر داد.

«میثم زالی» در نود و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که برای نخستین بار با حضور سرپرست وزارت صنعت برگزار شد، افزود:‌ در این مدت ضمن رسیدگی به 13 هزار و 117 مورد نامه وارده، 176 جلسه در قالب کمیته های تخصصی، دبیرخانه و ستاد، تشکیل و اقدام لازم در خصوص حل مشکلات تولیدکنندگان انجام شد.

وی گفت: مشکلات مرتبط با بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، به ترتیب بیشترین موارد درخواستی از سوی واحدهای تولیدی برای اخذ مصوبه در ستاد و کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید بوده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اضافه‌کرد: مصوبه‌های بانکی با بیش از 55 درصد، بیشترین سهم را در حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به خود اختصاص داده و ضرورت دارد با شناسایی نسخه‌های عمومی، فضای تولید را در این خصوص بهبود داد.

وی بیان داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در قالب مصوبه‌های عمومی و مصوبه‌های مربوط به واحدهای تولیدی خود، موارد بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، بازنگری لوایح و آیین نامه‌ها، حل و فصل مشکلات واحدهای بزرگ و ملی و واحدهای بحرانی را در دستور کار قرار داده و برای ارتقای ضمانت اجرای مصوبات صادره با همکاری دستگاه های مرتبط پیگیری کرده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به برخی از مصوبه‌های بانکی این ستاد، خاطرنشان کرد: در این مدت و با مصوبه‌های لازم، از تعطیلی 120 واحد تولیدی مشمول جزء «د» بند «6» قانون بودجه سال 88 با خارج کردن از سرفصل بدهکاران غیر جاری پیشگیری شده است.

زالی افزود: این ستاد برای پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای صنعتی فعال بدهکار به سیستم بانکی، با تصویب شرایط تعیین تکلیف بدهی با پرداخت پنج درصد از اصل و سود به جای 20 درصد مانده بدهی به عنوان پیش‌پرداخت مصوبه که با نظر شورای پول و اعتبار و 7.5 درصد از مانده بدهی اصلاح و ابلاغ شد، اقدام کرد.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبه‌های مهم این ستاد رفع محدودیت‌های بانکی به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال یکهزار و 800 واحد تولیدی مشمول ماده 20 قانون رفع موانع تولید با خارج کردن این واحدها از سرفصل بدهکاران غیرجاری بوده است.

این مسوول گفت: در این مدت شرایط برای حل و فصل مشکلات 110 واحد تولیدی کوچک و متوسط با مجموعه اشتغال بیش از هفت هزار و 500 نفر در جلسات کمیته‌های تخصصی و حل و فصل مشکلات 97 واحد تولیدی با اشتغال تقریبی 230 هزار نفر در جلسات دبیرخانه فراهم شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در پایان با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه قضا برای ارتقای ضمانت اجرای مصوبه‌های ستاد و کارگروه های استانی، تاکیدکرد: پارسال تفاهم‌نامه‌ای برای تشکیل کمیته حمایت قضایی تولید و سرمایه‌گذاری با همکاری دادستانی کل کشور به امضا رسید و 400 دادستان در سراسر کشور برای اجرای مصوبه‌ها به منظور پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی با ستاد و کارگروه‌های استانی همکاری می‌کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد