اکتشاف و ماشین آلات

طراحی و تولید موفقیت آمیز سیستم سوخت‌رسانی الکترومکانیکی رک سنسور تراک های کوماتسو معدنی در مجتمع گل‌گهر

طراحی و تولید موفقیت آمیز سیستم سوخت‌رسانی الکترومکانیکی رک سنسور تراک های کوماتسو معدنی در مجتمع گل‌گهر
پایگاه خبری معدن نیوز - با تلاش مهندسین و نخبگان کشور در مدیریت مهندسی معکوس شرکت گل‌گهر و شرکت دانش بنیان مپسام و با همکاری شرکت‌های آرمان گهر و گهرزمین در مراحل تست‌های عملیاتی در معدن شماره سه، سیستم سوخت‌رسانی الکترومکانیکی رک سنسور تراک های کوماتسو معدنی طراحی، تولید و با موفقیت تست گردید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، با تلاش مهندسین و نخبگان کشور در مدیریت مهندسی معکوس شرکت گل‌گهر و شرکت دانش بنیان مپسام و با همکاری شرکت‌های آرمان گهر و گهرزمین در مراحل تست‌های عملیاتی در معدن شماره سه، سیستم سوخت‌رسانی الکترومکانیکی رک سنسور تراک های کوماتسو معدنی طراحی، تولید و با موفقیت تست گردید.

این اتفاق برای اولین بار در ایران رخ داده و این فناوری تماما بومی شده و کلیه دامپ تراک های کوماتسو معادن  کشور نیز می‌توانند جهت مصرف بهینه سوخت تراک های خود، از این رک سنسور ساخت شرکت دانش بنیان مپسام استفاده کنند.

این محصول مهندسی معکوس تکنولوژی کوماتسو ژاپن بوده و با ارتقاء فناوری در بهینه‌سازی عملکرد سوخت‌رسانی پمپ احتراق دامپ تراک 100 تنی komatsu hd785 و انجام تست‌های موفق متنوع آزمایشگاهی و عملیاتی توانسته مجوز تولید انبوه را از آن خود کند.

در مراحل انجام تست‌های عملیاتی این محصول، مدیریت مهندسی معکوس و ساخت داخل شرکت‌های گل‌گهر، گهرزمین و آرمان گهر نیز دخیل بوده‌اند که در مراحل مختلف همراهی‌های لازم را جهت انجام و پیشروی این محصول داشته‌اند.

این محصول در سیستم سوخت رسان تراک های معدن، میزان باز شدن دریچه انتقال سوخت به موتور توسط یک سنسور الکترومغناطیسی، اندازه‌گیری جابجایی مکانیکی صورت می‌پذیرد. میزان جابجایی مکانیکی به صورت یک سیگنال آنالوگ الکتریکی به ECU ارسال می‌شود و به این ترتیب چرخه کنترل سوخت توسط ECU، سنسور و پمپ سوخت تکمیل می‌شود.

با ارتقاء سیستم قبل و تبدیل آن به دیجیتال و برنامه‌ریز بودن سنسور باعث دقت دقیق و صحت اندازه‌گیری در شرایط محیطی مختلف کاری، شده است و نقش بسزایی در کارکرد بهینه موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، کاهش آلودگی محیطی، افزایش بهره‌وری و... دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد