فولاد و آهن

سرمایه گذاری جدید نیپون استیل برای بازسازی و نوسازی کوره بلند خود در مرکز ژاپن

سرمایه گذاری جدید نیپون استیل برای بازسازی و نوسازی کوره بلند خود در مرکز ژاپن
پایگاه خبری معدن نیوز - نیپون استیل بزرگترین فولادساز ژاپنی روز جمعه (دیروز) اعلام کرد ۴۹ میلیارد ین معادل ۴۵۰ میلیون دلار برای نوسازی کوره بلند شماره ۳ خود در Nagoya در مرکز ژاپن برای تقویت ثبات و بهره وری در سال ۲۰۲۲ هزینه خواهد کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، نیپون استیل بزرگترین فولادساز ژاپنی روز جمعه (دیروز) اعلام کرد 49 میلیارد ین معادل 450 میلیون دلار برای نوسازی کوره بلند شماره 3 خود در Nagoya در مرکز ژاپن برای تقویت ثبات و بهره وری در سال 2022 هزینه خواهد کرد.

سومین فولادساز بزرگ جهان (در تولید فولاد خام) همچنین اعلام کرد که این شرکت قصد دارد دارایی های خود را با هدف کمک به بهبود سلامت مالی، کاهش دهد. بدین منظور هدف گذاری شرکت کاهش 500 میلیارد ین در سه سال تا مارس 2021 می باشد که بیشتر از 400 میلیارد ین قبل است.

نیپون استیل به دلیل هزینه های سنگین تجدید ساختار در میان کاهش تقاضای داخلی و خارجی و همچنین رقابت شدید چینی ها، زیان خالصی را برای سال مالی منتهی به ماه مارس به ثبت رساند.

ناگویا یکی از کارخانه های اصلی نیپون استیل در تولید ورق های فولادی خودرو است و کوره های بلند آن دارای ظرفیت 4425 مترمکعب می باشد که در سال 1969 ساخته شد و آخرین بار در سال 2000 بروز رسانی شد.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد که کوره بلند مذکور، طی یک دوره 3 الی 4 ماهه در طول آوریل تا سپتامبر 2022 متوقف خواهد شد. هزینه بروز رسانی این کوره مبلغ 1.5 تریلیون ین طی سه سال تا مارس 2021 می باشد.

این شرکت پیش از این و در مواجهه با کاهش تقاضای ناشی از همه گیری کروناویروس، تعطیلی موقت 5 کوره از 15 کوره بلند خود را تا ماه جولای اعلام کرده بود. این اقدام شرکت در تعطیلی کوره ها سبب کاهش 30 درصدی ظرفیت تولید آن می گردد.

سخنگوی این شرکت همچنین گفت: تصمیم برای نوسازی کوره Nagoya با هدف تقویت رقابت در تجهیزات کلیدی بجای اصلاح میزان تولید است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد