سنگ آهن و ذغال سنگ

موافقت گینه برای توسعه پروزه عظیم سنگ آهن Simandou توسط کنسرسیومی متشکل از چینی ها، فرانسوی ها و سنگاپوری ها

موافقت گینه برای توسعه پروزه عظیم سنگ آهن Simandou توسط کنسرسیومی متشکل از چینی ها، فرانسوی ها و سنگاپوری ها
پایگاه خبری معدن نیوز - گینه معامله دو‌ شرکت SMB-Winning را برای پروژه معدن آهن Simandou تأیید می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، گینه معامله دو‌ شرکت SMB-Winning را برای پروژه معدن آهن Simandou تأیید می کند.

وزیر معادن گینه به رویترز گفت: دولت این کشور روز پنجشنبه با توافق و قرارداد اصولی برای توسعه پروژه عظیم سنگ آهن Simandou توسط یک کنسرسیوم به نمایندگی از ذی نفعانی از کشورهای چین، فرانسه و سنگاپور موافقت کرده است.

این کنسرسیوم که شامل Société Minière de Boké فرانسه که به اختصار به آن SMB می گویند و Winning Shipping سنگاپور و همچنین ذی نفع دولت گینه می باشد، در نوامبر سال گذشته مناقصه 14 میلیارد دلاری مربوط به توسعه بلوک 1 و 2 بزرگترین ذخیره شناخته شده در نوع خود را برنده شد و بیش از 2 میلیارد تن سنگ آهن عیار بالا را در اختیار گرفت.
در روز سه شنبه، توافقنامه توسعه ای به تایید رسید و تصویب شد و وزیر معادن گینه آقای Abdoulaye Magassouba گفت: طرفین در روزهای آینده به امضای آن خواهند پرداخت. با این حال وزیر معادن گینه جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نکرد.

مردم غرب آفریقا برای چندین دهه است که خواستار و پیگیر توسعه ذخایر Simandou بودند، اما این پروژه در اختلافات حقوقی طولانی گرفتار شده بود و هزینه بالای آن تمایل نسبت به راه اندازی آنرا محدود کرده بود.

دولت از متقاضیان خواسته و آنها را ملزم به ساخت و احداث یک خط ریلی 650 کیلومتری یا 400 مایلی و بندر با آبخور عمیق برای حمل ماده معدنی استخراج شده از جنوب شرقی گینه به سواحل این کشور با هدف صادرات، کرده است.
سرمایه گذاران حاضر در کنسرسیوم نسبتا شناخته شده مذکور شامل تولیدکننده آلومینیوم چین یعنی Shandong Weiqiao و همینطور Hongqiao چین و گروه Yantai Port و همچنین دولت گینه می باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد