سنگ آهن و ذغال سنگ

تولید سنگ آهن واله برزیل علیرغم کرونا همچنان ادامه دارد

تولید سنگ آهن واله برزیل علیرغم کرونا همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - در شمال برزیل تولید سنگ آهن ادامه دارد آن هم در شرایطی که معدنچیان واله در حال مبارزه با کروناویروس هستند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، در شمال برزیل تولید سنگ آهن ادامه دارد در شرایطی که معدنچیان واله در حال مبارزه با کروناویروس هستند.

رویترز گزارش داد؛ در اواخر ماه آوریل Evaldo Fidelis اپراتور 35 ساله معدن عظیم سنگ آهن واله در شمال برزیل با علائم سرفه خشک شناسایی شد که 10 روز بعد جواب تستش مثبت شد. بزودی 6 نفر دیگر از 40 کارگر  این مجموعه با علائم Covid-19 شامل تنگی نفس ناشی از کرونا ویروس شناسایی شدند. 

داده های شهری نشان می دهد، منطقه ای منفک و جدا شده در ایالت Para برزیل با دارا بودن حدود 3 معدن سنگ آهن متعلق به واله شامل S11D و Serra Norte و Serra Leste محل شیوع ویروس کرونا می باشد که به تنهایی منجر به فوت 64 نفر در شهر همجوار Parauapebas شده است.

تحلیلگران همچنان وضعیت این معادن که پیت های عظیمی در حاشیه جنگل های بارانی آمازون می باشند و بیش از 7 درصد سنگ آهن جهان را تولید می کنند، نظاره می نمایند.

واله و مقامات محلی برای مبارزه با شیوع این بیماری مشارکت های فوق العاده ای را آغاز کرده اند. از روز شنبه واله و دفاتر شهرداری ها اعلام داشته اند که برنامه مشترکی برای تست 100 هزار نفر در Parauapebas را آغاز خواهند کرد که شاید بتوان این اقدام را گسترده ترین فرایند آزمایشات انجام شده توسط یک شرکت بزرگ معدنی خواند.

شهر Parauapebas با جمعیتی حدود 200 هزار نفر، در روز پنجشنبه 1900 مورد ابتلا به کروناویروس را ثبت کرد که بیش از 4 برابر نرخ میانگین در برزیل بوده و بالاترین میزان مبتلایان کشوری در خارج از آمریکا می باشد.

ده ها هزار معدنچی در اینجا از سوی دولت برای انجام کار موظف شده اند و لذا هر روز این معدنچیان می بایستی به سر کار خود بروند، حتی وقتی که ده ها میلیون برزیلی ماه هاست که با توجه به دستور قرنطینه، از حضور در اجتماع منع شده اند.

Fidelis اپراتور مربوطه گفت: بخش معدن به گسترش شیوع ویروس در منطقه کمک کرده است. واله به استناد محرمانه خواندن اطلاعات کارگری، از بحث در رابطه با موارد مطروحه توسط Fidelis و افشای تعداد موارد ابتلا به کرونا در معادن این شرکت خودداری کرد.

البته شرکت واله اعلام کرده است که اقدامات بسیاری برای کمک به آماده سازی منطقه برای مقابله با کرونا و محافظت از کارکنان، شامل آزمایش کارگران در ورودی معادن واقع در Para  از 27 آوریل انجام داده است.

دفتر شهرداری در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات Parauapebas تشخیص داده اند که این شهر به دلیل جابجایی کارگران معدن و متخصصان به خارج از منطقه، خیلی سریع در معرض خطر قرار گرفته است. این دفتر اعلام کرد از جمله اقدامات انجام شده، تعطیلی فرودگاه محلی و تعلیق حرکت قطارهای مسافری متعلق به واله بوده است.

در حال حاضر بزرگترین معدنکار برزیل اظهار داشته ویروس کرونا تاثیری بر تولید آن در منطقه نداشته حتی پس از آنکه نیروی کار خود را به حداقل نیاز ممکن رسانده تا جریان تولید را به طور ایمن حفظ نماید.

با این حال دفتر شهرداری به رویترز گفته: همه تخت های بیمارستانی در Parauapebas اشغال شده و اکثر بیماران کرونایی جدید اکنون به خارج از این شهر منتقل می شوند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد