اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت کرمان خبر داد:

جذب ۲۳۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کرمان توسط شورای معادن

جذب ۲۳۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کرمان توسط شورای معادن
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شورای معادن با حضور تمام دستگاههای عضو آن سال گذشته برای نخستین مرتبه توانست ۲۳۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن جذب کند در حالی که این آمار طی سال های قبل پنج صدم درصد برابر با ۱۰۰ میلیون تومان بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شورای معادن با حضور تمام دستگاههای عضو آن سال گذشته برای نخستین مرتبه توانست 230 میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن جذب کند در حالی که این آمار طی سال های قبل پنج صدم درصد برابر با 100 میلیون تومان بود.

جذب 230 میلیارد تومانی حقوق معادن کرمان

مهدی حسینی نژاد در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: حقوق دولتی معادن کرمان در بخش زیرساخت های این استان هزینه می‌شود و امسال برنامه ریزی برای جذب 330 میلیارد تومان است که فعالیت اجرایی آن را آغاز کردیم.

وی اظهار داشت: مالیات و عوارض گمرکی که از صنایع وصول می‌کنیم به خزانه می‌رود و بخشی از آن باید مجدد به استان برگردد که این اتفاق نمی افتاد لذا در پی راهکاری قانونی برای استفاده از این ظرفیت پیش از ورود به خزانه برای هزینه در زیرساخت ها برآمدیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه از ظرفیت های این استان برای توسعه صنایع استفاده می کنیم اظهار داشت: بر اساس قانون، صنایع هزینه‌هایی برای حفظ محیط زیست پرداخت می‌کنند اما تا سال گذشته میزان اندکی از این هزینه ها به استان برمی‌گشت.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات و توسعه پایدار کرمان استفاده کرد و وجود یک نگاه متعادل می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات اشتغال و بحث های زیست محیطی را رفع کند زیرا توسعه پایدار با حفظ محیط زیست محقق می شود و این نگاه تاکنون منجر به اتفاقاتی خوب در این استان شده است.

کرمان سالانه به 105 هزار فرصت جدید شغلی نیاز دارد

حسینی نژاد با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین چالش هایی است که کشور و به تبع آن کرمان درگیر آن شده است افزود: بر اساس شاخص های کلان این استان از کشاورزی در حال تبدیل شدن به صنعتی است و این نگاه مشکل اشتغال را رفع می‌کند.

وی عنوان کرد: سالانه در حوزه اشتغال به بیش از 105 هزار نفر اشتغالزایی نیاز داریم و با وجود تمامی تلاش استان کرمان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، بازرگانی، میراث فرهنگی، مشاغل خرد و کوچک 35 هزار شغل در استان ایجاد می شود و 75 هزار نفر در نوبت اشتغال باقی می مانند و از طرفی محیط زیست برای توسعه پایدار باید مورد توجه قرار گیرد لذا می توان با تعامل اشتغالزایی و محیط زیست را در کنار هم داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه رویکردی کلان را بر اساس برنامه‌های استان و برنامه ششم توسعه تعریف کردیم گفت: استان کرمان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد کشور است و در این زمینه به صنعت فولاد به عنوان یک نعمت خدادادی نگاه نمی کنیم و به عنوان موتورهای محرکه برای صنایع کوچک، متوسط و خدمات دیده می‌شود.

وی بیان داشت: فولادی شدن استان کرمان می تواند به رفع مشکل اتغال کمک کند اما باید در چارچوب ضوابط و مقررات و معیارهای زیست محیطی محقق شود.

پرداخت تسهیلات برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی از ظرفیت استان کرمان

حسینی نژاد افزود: تامین منابع مالی به عنوان یکی از چالش های اصلی تولید و صنعت استان کرمان محسوب می شود و بر اساس مدل های ملی برای تامین منابع مالی به علت برخی چالش ها تنها پنج درصد تسهیلات مورد نیاز استان پرداخت می شد و در این خصوص سال گذشته سه هزار و 700 میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی کردیم که 44 میلیارد تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی واحدهای تولیدی استان کرمان به علت همخوانی نداشتن منابع و مصارف توسط سیستم بانکی پرداخت نمی شد و د

در این خصوص گردش مالی شرکت‌های معدنی بیش از 40 هزار میلیارد تومان بود که در سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان از آن را به استان آوردیم و امسال تسهیلاتی را از محل این ظرفیت خود استان با نرخ کمتر به واحدهای تولیدی پرداخت می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تقدیر از رویکرد مثبت مدیرکل حفاظت محیط زیست برای توسعه صنعت و اشتغال و تبریک هفته محیط زیست گفت: این استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی ظرفیت های فراوانی برای درآمدزایی و هزینه در این منطقه دارد.

وی افزود: سال گذشته از محل یک درصد فروش صنایع و معادن 80 میلیارد تومان وصول کردیم که 44 میلیارد تومان به استان برگشت و امسال اعتبارات بخش یارانه و محیط زیست برای توسعه پایدار هزینه می شود که در صورت استفاده کامل از این ظرفیت ها می توانیم چند استان را پوشش دهیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد