فولاد و آهن

کاهش صادرات و افزایش واردات فولاد چین در ماه می به دنبال تقویت تقاضای داخلی

کاهش صادرات و افزایش واردات فولاد چین در ماه می به دنبال تقویت تقاضای  داخلی
پایگاه خبری معدن نیوز - براساس داده های گمرک، چین در ماه می ۱.۲۸ میلیون تن محصولات نهایی فولادی وارد کرد که رشد ۲۷.۲ درصدی نسبت به ماه قبل داشته و نسبت به ماه می سال گذشته نیز ۳۰.۳ درصد بیشتر است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، براساس داده های گمرک، چین در ماه می 1.28 میلیون تن محصولات نهایی فولادی وارد کرد که رشد 27.2 درصدی نسبت به ماه قبل داشته و نسبت به ماه می سال گذشته نیز 30.3 درصد بیشتر است.

اما صادرات محصولات نهایی فولادی در این دوره یعنی ماه می، با افت 30.4 درصدی ماهانه و 23.4 درصدی سالانه همراه بود و به 4 میلیون و 401 هزار تن رسید.

حجم واردات بالا و صادرات کم محصولات نهایی فولادی، حاکی از تقاضای قوی داخلی است که کارخانه های فولاد داخلی را وادار به فروش بیشتر کالا در بازار داخلی به جای بازارهای خارجی کرده است.

افزایش فعالیت های ساختمانی در ماه می به رشد چشمگیر مصرف فولاد در چین کمک کرده است. با این حال این صنعت به طور معمول در بین ماه های ژوئن و جولای وارد فصل بارانی ضعیفی می شود که در جنوب چین این بارندگی ها سنگین هستند و احتمالا باعث کاهش تقاضای فولاد در ماه آینده خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد