سنگ آهن و ذغال سنگ

سرپرست وزارت صمت در آیین افتتاح 2 کارخانه فراوری در سنگان با فرمان رییس جمهور مطرح کرد؛

افزایش تولید کنسانتره و گندله تا ۶۲ میلیون و ۵۴ میلیون تن؛ با افتتاح کارخانه های سنگان/ پیام روشن افتتاح ها؛ توسعه متوقف نمی شود

افزایش تولید کنسانتره و گندله تا ۶۲ میلیون و ۵۴ میلیون تن؛ با افتتاح کارخانه های سنگان/ پیام روشن افتتاح ها؛ توسعه متوقف نمی شود
پایگاه خبری معدن نیوز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه با وجود اعمال تحریم ها و بحران کرونا، توسعه متوقف نشده است، گفت: با افتتاح پروژه های فراوری سنگان، تولید کنسانتره و گندله به ترتیب تا ۶۲ میلیون و ۵۴ میلیون تن افزایش می یاید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان اینکه با وجود اعمال تحریم ها و بحران کرونا، توسعه متوقف نشده است، گفت: با افتتاح پروژه های فراوری سنگان، تولید کنسانتره و گندله به ترتیب تا 62 میلیون و 54 میلیون تن افزایش می یاید.

حسین مدرس خیابانی در آیین افتتاح کارخانه های فرآوری سنگان که با حضور رییس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: افتتاح این طرح ها در شرایطی است که کشور در وضعیت اعمال شدیدترین تحریم ها به سر می برد.

وی افزود: مراحل راه اندازی پروژه های سنگان به دست متخصصان و جوانان ایرانی و بدون حضور یک کارشناس خارجی به بهره برداری رسیده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پیام روشن افتتاح این طرح ها این است که برخلاف خواسته دشمنان قسم خورده ایرانی و در شرایط بحرانی کرونا، نه تنها در اداره کشور وقفه ایجاد نشده بلکه کشور یک لحظه از توسعه متوقف نشده است.

مدرس خیابانی در خصوص مشخصات 2 کارخانه کنسانتره و گندله فولاد سنگان و سناباد گفت: کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره سنگان، از بزرگترین پروژه های فرآوری بخش فولاد کشور است که امروز فاز نخست 2.5 میلیون تنی آن افتتاح و تا 45 روز ظرفیت 2.5 میلیون تن دیگر آن به بهره برداری می رسد.

وی گفت: میزان سرمایه گذاری این طرح 3 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی آن به 3 هزار نفر می رسد.

مدرس خیابانی افزود: از سوی دیگر با افتتاح کارخانه 2.5 میلیون تنی گندله سناباد، ظرفیت تولید گندله کشور به 54 میلیون تن خواهد رسید. وی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری در این کارخانه، 2 هزار میلیارد تومان است و اشتغالزایی آن به 2 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می رسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: با افتتاح این کارخانه، مجموع ظرفیت تولید کنسانتره کشور از 57 میلیون تن به 62 میلیون تن افزایش پیدا می کند.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجموع تولید فولاد کشور در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم نزدیک دو‌برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، تولید فولاد کشور 14.5 میلیون تن و در حال حاضر برای تولید 28 میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ظرفیت اسمی تولید فولاد خام از 37 میلیون تن به 42 میلیون تن می رسد و در چشم انداز 1404 تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن می رسد.

وی ادامه داد: همچنین تولید 55 میلیون تن فولاد رتبه جهانی ایران در تولید را از رتبه 10 به 8 دنیا(عبور از کشورهای از برزیل و ترکیه) ارتقا می دهد.

وی تاکید کرد: منطقه سنگان و افتتاح اینگونه طرح ها، امنیت مرزهای شرق کشور را تامین می کند.

مدرس خیابانی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از جامعه پرتلاش کار و تولید کشور برنامه ریزی منسجمی در قالب پویش هفتگی افتتاح 200 طرح بزرگ صنعت و معدنی تا شهریور سال 1400 و پایان دولت دوازدهم دارد.

وی تاکید کرد: ابعاد اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در این طرح ها به ویژه در مرز شرقی کشور مورد توجه است.

وی افزود: ارزش سرمایه گذاری این طرح ها 170 هزار میلیارد است. اشتغالزایی این طرح ها به 50 هزار نفر می رسد. 200 طرح فوق از بین 3800 طرح بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری می رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد