سنگ آهن و ذغال سنگ

مدیرعامل فولاد خوزستان در آیین افتتاح کارخانه گندله سازی شرکت سیمیدکو:

راه اندازی گندله سازی سیمیدکو با هدف تامین مواد اولیه فولادسازان کشور/ تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا نورد در فولاد خوزستان فراهم شد

راه اندازی گندله سازی سیمیدکو با هدف تامین مواد اولیه فولادسازان کشور/ تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا نورد در فولاد خوزستان فراهم شد
معدن نیوز -
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان در آیین افتتاح کارخانه گندله سازی شرکت سیمیدکو گفت: فاز اول کارخانه گندله سازی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت سیمیدکو به دست ریاست محترم جمهوری و با حضور دکتر مدرس خیابانی سرپرست محترم وزارت صمت، دکتر غریب پور معاون محترم وزیر صمت و سایر مسئولان رسما افتتاح شد.

وی افزود: این کارخانه در مجموع با ظرفیت 5 میلیون‌ تُن گندله به دست توانمند متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است و امروز فاز اول آن با ظرفیت تولید 2/5 میلیون تن گندله در سال به بهره برداری رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: مجموعه سیمیدکو از شرکت های تابعه گروه فولاد خوزستان و با ظرفیت تولید 2/5 میلیون کنستانتره در حال فعالیت است و از جمله ویژگی‌ های منحصر به فرد راه اندازی این کارخانه گندله سازی، تامین مواد اولیه آن از درون کارخانه است.

مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح کرد: طرح‌ اولیه کارخانه در سال 1394 اجرایی شد و با مساعدت مدیران جهادی وزارت صمت و سازمان ایمیدرو و تلاش شبانه‌ روزی متخصصان داخلی و در سایه تحریم ها، امروز و به میمنت حضور سروران گرامی افتتاح شد.

وی تاکید کرد: با توجه به سند چشم انداز 1404 مهم‌ ترین اصل در راه‌ اندازی این کارخانه‌ عظیم، تامین مواد اولیه فولاد سازان کشور است، در واقع راه اندازی این کارخانه، تکمیل زنجیره ارزش از معدن تا نورد را به همراه دارد.

محمدی گفت: این طرح با سرمایه‌ گذاری بالغ بر 115 میلیون یورو راه‌اندازی شده و با در مدار قرار گرفتن این کارخانه‌، در مجموع برای 1500 تَن از جوانان منطقه بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد گردید.

وی ادامه داد: امیدوارم در سایه لطف و عنایت الهی و توجهات حضرت ولی­عصر (عج) و  در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، با راه‌اندازی کارخانه گندله سازی شهید سلیمانی، گامی استوار در مسیر تحقق اهداف انقلاب و چرخش بی‌ وقفه‌ی چرخ صنعت برداشته باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد