اقتصاد و صنعت

از سوی تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی موادمعدنی:

وضعیت فلزات اساسی در انبارهای بورس آتی شانگهای بررسی شد

وضعیت فلزات اساسی در انبارهای بورس آتی شانگهای بررسی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - به نقل از رویترز؛ موجودی سرب دپو شده در انبارهای بورس آتی شانگهای (ShFE) در هفته گذشته و در پی تولیدات بیشتر، بیش از ۲ برابر شده درحالی که تقاضا در چین در حال فروکش کردن است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، به نقل از رویترز؛ موجودی سرب دپو شده در انبارهای بورس آتی شانگهای (ShFE) در هفته گذشته و در پی تولیدات بیشتر، بیش از 2 برابر شده درحالی که تقاضا در چین در حال فروکش کردن است.

موجودی سرب در انبارهای بورس آتی شانگهای جهش 118.5 درصدی در هفته داشته و به 19 هزار و 716 تن رسیده که بالاترین میزان از هفته منتهی به 20 مارس تاکنون می باشد.

تحلیلگران و تجار انتظار دارند که قیمت سرب عقب نشنی کند چراکه به زودی کمبود عرضه به پایان خواهد رسید.

در هفته منتهی به 12 ژوئن، موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای با 8.4 درصد افت به 128 هزار و 131 تن رسید که پایین ترین سطح از تاریخ 27 دسامبر سال گذشته است زیرا  احیای مصرف منجر به ثبت ذخایر کمتر در انبارها شده است.

خانم Anna Stablum کارگزار کامودیتی ها در Marex Spectron گفت: کاهش موجودی مس در بورس آتی شانگهای همه را با تعجب مواجه کرده است و تقاضا بسیار بیشتر از حد انتظارات است. وی افزود: محدودیت عرضه قراضه همچنین منجر به برداشت بیشتر فلز تصفیه شده از انبارها شده است.

موجودی آلومینیوم نیز در هفته ای که گذشت افت 6.8 درصدی داشته و به 248 هزار و 462 تن رسیده است که کمترین میزان آن از 23 ژانویه می باشد.

موجودی روی نیز در بورس آتی شانگهای در هفته ای که گذشت به کمترین میزان 4 ماهه اخیر یعنی 102 هزار و 253 تن رسید و موجودی قلع با 2.7 درصد افت 3 هزار و 284 تن شد، درحالی که موجودی نیکل با 2 درصد افزایش 27 هزار و 869 تن گردید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد