فولاد و آهن

عملکرد بسیار ضعیف صادرات فولاد ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

عملکرد بسیار ضعیف صادرات فولاد ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹
پایگاه خبری معدن نیوز - کامودیتی در گزارشی آماری اعلام کرد: مجموع صادرات فولادسازان بزرگ ایران در اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۸۳ هزار تن رسیده است که افت ۷۰ درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کامودیتی در گزارشی آماری اعلام کرد: مجموع صادرات فولادسازان بزرگ ایران در اردیبهشت ماه سال جاری به 183 هزار تن رسیده است که افت 70 درصدی نسبت به اردیبهشت سال گذشته داشته است.

فولادسازان بزرگ کشور در مجموع 2 ماه ابتدای سال نیز شاهد کاهش 61 درصدی صادرات را به ثبت رساندند و مجموع صادرات آنها به 404 هزار تن رسید.

در این بین بیشترین کاهش مربوط به فولاد بناب با ثبت افت 349 درصدی بوده و فولاد خراسان در رده های بعدی قرار دارد. فولاد خراسان از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت هیچ گونه صادراتی نه در حوزه شمش نه محصول نداشته است و بناب نیز تنها 4550 تن صادرات میلگرد داشته است.

 صادرات فولاد خوزستان در مدت 2 ماهه 144 هزار تن بود که افت 64 درصدی نیست به مدت مشابه سال قبل داشت. صادرات ذوب آهن هم با افت 34 درصدی 100 هزار تن گزارش شده است.

 صادرات فولاد کاوه با احتساب آهن اسفنجی 80 هزار تن برآورد گردیده و صادرات فولاد هرمزگان 31 هزار تن و فولاد مبارکه 15 هزار تن بوده است.

 با توجه به موجودی پایین انبارهای فولادسازان کشور، افت صادرات به معنی افزایش عرضه در بازارهای داخلی است که مرتبط با رشد مصرف داخلی یا تقاضای انبارسازی برای آینده بوده و لازم است.

 کامودیتی پیشنهاد داد که بررسی تکمیلی بر روی ریشه این موارد صورت گیرد تا صادرات آسیب نبیند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد