فولاد و آهن

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی سنگ آهن و فولاد بررسی کرد:

بازار جهانی فولاد در دو راهی افزایش قیمت و نبود بازار مصرف

بازار جهانی فولاد در دو راهی افزایش قیمت و نبود بازار مصرف
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار جهانی فولاد در دو راهی تلاش فولادسازان برای افزایش قیمت و نبود مصرف کافی محصولات و افزایش موجودی انبارها به سر می برد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن، بازار جهانی فولاد در دو راهی تلاش فولادسازان برای افزایش قیمت و نبود مصرف کافی محصولات و افزایش موجودی انبارها به سر می برد.

اگرچه در چین فعالان این هفته به دنبال سیاست های جدید محرک اقتصادی بانک مرکزی هستند اما یکسان شدن قیمت فولاد داخل با قیمت های وارداتی انگیزه خرید بیلت را کم کرده است و برای تحویل آگوست و سپتامبر واردکنندگان به دنبال قیمت های 395 دلار CFR و برای بیلت با منگنز بالا 420 دلار CFR می باشند.

برای تحویل های فوری با توجه به نبود بار در دسترس، قیمت های 400 تا 405 دلار تحویل چین عملیاتی است که معادل 370 دلار فوب دریای سیاه می باشد. فولادسازان CIS بهای بیلت را با 7 دلار افزایش به 370 فوب رساندند. یک محموله بیلت روسیه 405 دلار تحویل فیلیپین فروخته شد.

لجزایر در خواست 385 تا 395 دلار CFR دارد. در ترکیه و CIS بهای میلگرد با توجه به افزایش بهای بیلت افزایش داشت و 400 تا 420 دلار ارزیابی شد. مفتول CIS نیز 420 دلار بود.

فولادسازان روسیه تا اگوست فروش بیلت خود را تکمیل کردند و بار موجود محدود و توسط روس ها با پرمیوم اعلام قیمت می شود. بیلت ویتنام 405 دلار فوب معادل 415 دلار تحویل چین پیشنهاد می شود.

با این حال تقاضا در چین نسبت به شمال افریقا و GCC بهتر است و در سایر نواحی تمایل زیادی به خرید بیلت شنیده نمی شود. تایلند 20 تا 30 هزار در خواست خرید بیلت تحویل اگوست از ویتنام به بهای412 دلار فوب دارد.

شرکت Baosteel اورهال (تعمیر و نگهداری) سه ماهه کوره بلند خود را از اول سپتامبر و اورهال واحد تولید کلاف گرم را به مدت یک ماه از 28 آگوست اعلام نمود که با توجه به اعلام زودرس این اورهال، به نظر می رسد ان شرکت به دنبال ایجاد تقاضا در بازار است.

فولادسازان CIS قیمت اسلب را با 10 دلار افزایش 360 دلار فوب اعلام کردند. افزایش تقاضا و کاهش بار در دسترس و در خواست چین برای اسلب تحویل 400 دلاری از دلایل افزایش قیمت در این منطقه است.

در حالیکه اروپا بالاتر از 355 دلار فوب دریای سیاه، خریدار اسلب نیست و ذخایر انبارهای آن کافی است. ایتالیا مقاطع تخت (plate) را 410 تا 420 یورو در تن درب کارخانه اعلام می کند‌. ترکیه نیز ورق کلاف گرم را 450 دلار درب کارخانه اعلام می کند و اسلب وارداتی 385 دلار ارزیابی می شود.

صادرات محصولات طویل از چین با قیمت میلگرد 450 تا 470 دلار محدود است و در شرق آسیا میلگرد به قیمت 400 تا 405 دلار CFR قابل تامین است. میلگرد تحویل سنگاپور 427 دلار شنیده شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد