اقتصاد و صنعت

نفت برنت ۳۹ دلار و ۳۷ سنت شد

نفت برنت ۳۹ دلار و ۳۷ سنت شد
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۹۳ درصد افت به ۳۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،  قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.93 درصد افت به 39 دلار و 37 سنت رسید.

به دلیل نگرانی ها از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در نقاط مختلف جهان و آسیب دیدن مجدد تقاضا برای انرژی قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود اما امیدها به تمدید کاهش تولید نفت توسط تولیدکنندگان موجب شد تا افت قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.93 درصد افت به 39 دلار و 37 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت نفت برنت 2.6 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 39 سنت معادل 1.05 درصد کاهش به 36 دلار و 73 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در جلسه قبل شاهد رشد 2.4 درصدی بود.

موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان تا روز دوشنبه به بیش از 8 میلیون نفر رسید و تعداد مبتلایان در آمریکای لاتین رو به افزایش گذاشت. آمریکا و چین نیز با موج جدید شیوع ویروس مواجه شده اند.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «افزایش خوش بینی ها به تداوم کاهش تولید های اوپک پلاس در صورت بروز موج دوم کرونا مانع از سقوط آزاد قیمت نفت شده است.»

روز دوشنبه و پس از آنکه وزیر انرژی امارات ابراز اطمینان کرد که آن دسته از تولیدکنندگان عضو گروه اوپک پلاس که به طور کامل به توافقات پایبند نبوده اند، پایبندی خود را افزایش دهند قیمت نفت شاهد افزایش بود. وی همچنین گفت نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تقاضا برای نفت در حال افزایش است زیرا کشورها در حال کاهش محدودیت های قرنطینه ای هستند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه که به گروه اوپک پلاس موسوم اند در ماه جاری میلادی توافق کردند که کاهش 9.7 میلیون بشکه ای تولید خود را تا ماه جولای تمدید کنند.

این گروه همچنین از اعضای خود خواسته تا پایبندی خود به توافق را افزایش دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد