گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معاون وزیر صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد:

رشد ۲.۱ درصدی صنعت در سال ۹۸/ رشد معدنی ۱.۹ درصدی شد

رشد ۲.۱ درصدی صنعت در سال ۹۸/ رشد معدنی ۱.۹ درصدی شد
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ٢.١ درصدی صنعت در سال ٩٨ خبر داد و گفت: بنا به اعلام بانک مرکزی، رشد معدن ١.٩ درصد بوده است.
  بزرگنمايي:

معدن نیوز -  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ٢.١ درصدی صنعت در سال ٩٨ خبر داد و گفت: بنا به اعلام بانک مرکزی، رشد معدن ١.٩ درصد بوده است.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز شنبه ٣١ خرداد ٩٩ در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: با فضاسازی انجام شده برای تولید داخل در سال گذشته و مطابق آمارهای بانک مرکزی، بخش صنعت کشور 2.1 درصد و بخش معدن 1.9 درصد رشد داشته که این مهم به دلیل ثبات به وجود آمده در اقتصاد کلان کشور در نیمه دوم سال گذشته بوده است.

وی افزود: دور بودن نرخ ارز از تکانه‌ها، همچنین پیگیری سیاست‌هایی مانند ممنوعیت واردات از جمله دیگر دلایل بوده؛ ضمن اینکه در دو ماهه نخست امسال با وجود بحران کرونا، از بین 44 قلم کالای صنعتی 16 قلم از جمله ماشین لباسشویی، محصولات پتروشیمی، یخچال و فریزر، سیمان، کامیون و کامیونت با رشد تولید مواجه بوده است.

زرندی با بیان اینکه از اسفند ماه پارسال تا 27 خرداد ماه گذشته تعداد 79 میلیون عدد ماسک، 271 میلیون جفت دستکش و 228 میلیون لیتر الکل در کشور تولید شده، تصریح کرد: بهره‌برداری از 200 پروژه بزرگ صنعتی، معدنی و بازرگانی تا سال 1400 در قالب پویش هفتگی «تولید مستمر – اشتغال مؤثر – صادرات پایدار» هدف‌گذاری شده است.

زرندی ادامه داد: برای راه‌اندازی این پروژه‌های ملی حدود 169 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و با افتتاح این طرح‌ها برای نزدیک به 41 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود؛؟از نظر تعداد طرح‌ها، استان کرمان با 26 پروژه و از نظر حجم سرمایه‌گذاری‌ها استان خوزستان با نزدیک به 36 هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را در کشور دارا هستند.

وی با بیان اینکه این 200 طرح که دارای شاخص‌هایی چون تکمیل زنجیره ارزش، کاهش واردات، صادراتی بودن، استفاده از فناوری و کمک به رفع محرومیت شناسایی شده، به عنوان پروژه‌های ملی انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس عرضه اولیه یا انتشار اوراق خواهد داشت و هدف‌گذاری برای ورود 100 شرکت به بورس تا پایان امسال انجام شده است.

زرندی افزود: می‌خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه شرکت‌های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه سه هزار و 800 شرکت را هدفگذاری کرده‌ایم که 148 شرکت در فراخوان و گام نخست اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: اگر بتوانیم 100 شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور 525 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که در بهترین شرایط 300 هزار میلیارد تومان توسط سیستم بانکی تأمین خواهد شد، گفت: ناگزیر از حرکت به سمت بازار سرمایه هستیم کرد و از ابتدای امسال تاکنون سه شرکت بزرگ کشور توانستند یک هزار و 450 میلیارد تومان تأمین سرمایه داشته باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد