اقتصاد و صنعت

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد:

دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح‌های نیمه تمام

دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح‌های نیمه تمام
پایگاه خبری معدن نیوز - مدرس خیابانی با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد در حوزه صنعت، گفت: از این میزان ۳ هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد تکمیل شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدرس خیابانی با اشاره به 12 هزار و 500 طرح نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد در حوزه صنعت، گفت: از این میزان 3 هزار و 800 طرح بالای 80 درصد تکمیل شده است.

وی افزود: همان گونه که در پویش تولید و تداوم امید اعلام شد 200 طرح بزرگ صنعتی تا قبل از شهریور 1400 هر هفته به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری 170 هزار میلیارد تومان می‌تواند برای 50 هزار نفر به صورت مستقیم و 500 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کند.

مدرس خیابانی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی طرح‌هایی که دولت قادر به تکمیل آن‌ها نیست استفاده شود.

وی گفت: بخش خصوصی توانمندی داریم که سال گذشته 42 میلیارد دلار صادرات داشت و 43 میلیارد دلار هم کالا‌های اساسی و مواد اولیه به کشور وارد کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بدین ترتیب بخش خصوصی ما قدرت آن را دارد که با مشارکت و با واگذاری طرح‌ها به آن‌ها این طرح‌ها را راه اندازی کند و به بهره برداری برساند.

مدرس خیابانی گفت: حدود 10 هزار و 500 معدن در کشور داریم که از این تعداد 4 هزار و 400 معدن غیر فعال است و می‌توانیم با اختیاراتی که شورای عالی معادن به شورای معادن استان‌ها داده است بخشی از این معادن را فعال کنیم.

وی افزود: با فعال سازی این معادن و دیگر طرح‌های نیمه تمام در حوزه صنعت می‌توانیم با اشتغالزایی تأثیر آن را در زندگی روزمره مردم ببینیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فشار حداکثری تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا گفت: برغم عجز و ناتوانی بسیاری از کشور‌ها، در جمهوری اسلامی ایران از توسعه کشور غفلت نشده است و هر هفته شاهد بهره برداری از طرح‌های صنعتی هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد