بانک و بیمه

در نشست حمایت از سازندگان ماشین آلات داخلی عنوان شد؛

اقدام تشویقی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای استفاده از تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی/ کمک به رفع موانع تولید سازندگان داخلی ماشین آلات معدنی

اقدام تشویقی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای استفاده از تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی/ کمک به رفع موانع تولید سازندگان داخلی ماشین آلات معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با عنوان راهکارهایی برای رفع موانع تولید سازندگان ماشین آلات معدنی، از اقدام تشویقی صندوق در جهت استفاده متقاضیان از تجهیزات معدنی ساخت داخل گفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با عنوان راهکارهایی برای رفع موانع تولید سازندگان ماشین آلات معدنی، از اقدام تشویقی صندوق در جهت استفاده متقاضیان از تجهیزات معدنی ساخت داخل گفت.

فرید دهقانی در نشست حمایت از سازندگان ماشین آلات داخلی که با حضور فعالان و سازندگان داخلی ماشین آلات و مدیران و کارشناسان صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برگزار شد، با تشریح ضرورت استفاده از تولیدات داخلی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان آن، که یکی از مهمترین تاکیدات رهبری است عنوان کرد: رفع موانع تولید یکی از مهمترین ارکانی است که باید به آن توجه شود.

 وی یک از راهکارهای جلوگیری از واردات غیرضروری را نیاز به بالا بردن کیفیت محصولات داخلی دانست و گفت: اینکه ما فکر کنیم واردات محصولات خارجی نو یا دست دوم را ممنوع کرده و یا تعرفه آنها را افزایش بدهیم و بدون توجه به نیاز بخش استفاده کننده، تولیدات داخلی را افزایش دهیم، عملا علاوه بر اینکه چنین اتفاقی بخش معدن را دچار خسران و کاهش بهره وری می کند، مضافا منجر به افزایش رقابت پذیری تولیدات داخلی ماشین آلات نیز نخواهد شد. چرا که به دنبال افزایش بهره وری در بخش ماشین آلات هستیم و می خواهیم با کنار هم قرار دادن راهکارهایمان نسبت به افزایش تولید داخل هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ قیمت گذاری گامهای موثری برداریم تا بتوان محصولات داخلی را به نحو احسنت به متقاضیان عرضه کرد.

 دهقانی افزود: اینکه چه ماشین آلاتی را با چه قدرت و چه مشخصات فنی ای وارد کنیم و این محصولات تا چه حد می توانند در زمینه معدن و صنایع معدنی موثر باشند، بسیارحایز اهمیت است، به طوریکه هم بخش معدن از حداکثر بهره وری برخوردار شود وهم تولید کنندگان داخلی بتوانند رشد کنند.

وی با اشاره به نیازحمایت ازتولید کنندگان داخلی ماشین آلات معدنی افزود: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان یکی از عامل های اصلی و واسطه بین تولیدکنندگان در جهت اخذ وام برای ماشین آلات، در حال تلاش است تا بتواند درجهت توسعه بخش معدن و صنایع معدنی گام های بزرگ و مفیدی را بردارد.

در این جلسه از نظرات سازندگان و راهکارهایشان در خصوص رقابت پذیری محصولات آنها پرسیده شد که هرکدام علاوه بر نقطه نظرهای خود از مشکلات این عرصه نیز گفتند که این مشکلات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت ؛که عمده ترین مشکل آنها را مشکلات ارزی در بر می گرفت. در جهت رفع این مشکل قرار بر این شد پیشنهاد تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گیرد.

از بین بردن ریسک متقاضیان توسط صندوق بیمه

همچنین پیشنهاد شد که در صورتی که سازندگان ماشین آلات از متقاضی 30 تا 40 درصد قیمت ماشین آلات را دریافت کرده و الباقی آن را به صورت اقساط ماهیانه و ظرف مدت دو سال با نرخ سود 18 درصد از متقاضیان دریافت کنند.صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی آمادگی دارد در این میان با صدور بیمه نامه ریسک آن را در صورت عدم بازپرداخت احتمالی اقساط مدیریت کند که در صورت تحقق این امر، گشایش قابل ملاحظه ای در نوسازی ماشین آلات در بسیاری از معادن کوچک اتفاق خواهد افتاد.

اقدام تشویقی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای استفاده از تولیدات داخلی

همچنین صندوق در جهت تشویق متقاضیان برای استفاده از تولیدات داخلی تجهیزات معدن و صنایع معدنی، پیگیر آن است که با انجام اقداماتی اعم ازاستفاده ازسوبسیت و یا هر نوع اقدام تشویقی دیگر، متقاضی را به استفاده از تولید داخل ترغیب کند. در این راستا قرار برآن شد، تولیدکنندگان حاضر در نشست، لیست کاملی از تجهیزات و ماشین آلات تولیدی خود را به همراه مشکلات آنها به صندوق ارایه کرده تا صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در جهت رفع این مشکلات، در حد توان خود اقدام کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد