بانک و بیمه

در بهار امسال رخ داد

رشد ۲۰ درصدی تصویب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت/ در سه ماهه اول امسال ۲۵ طرح شامل ۱۷ طرح صنعتی، ۵ طرح معدنی و ۳ طرح تجاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی مصوب شد

رشد ۲۰ درصدی تصویب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت/ در سه ماهه اول امسال ۲۵ طرح شامل ۱۷ طرح صنعتی، ۵ طرح معدنی و ۳ طرح تجاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی مصوب شد
پایگاه خبری معدن نیوز - آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نزدیک به ۲۰ درصد رشد داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نزدیک به 20 درصد رشد داشته است.

تا پایان خرداد ماه امسال 25 طرح صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش 440 میلیون و 604 هزار دلار در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که به لحاظ تعداد و حجم به ترتیب 4.1 و 19.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است؛ به‌طورری‌که در سه ماهه اول سال گذشته سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت شامل 24 طرح به ارزش 367 میلیون و 490 میلیون دلار بوده است.

در این مدت بخش صنعت با 17 طرح 68 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است. در بخش معدن و تجارت نیز به ترتیب پنج و سه طرح با 20 و 12 درصد از کل سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

همچنین بر اساس این آمار از بین 25 طرح یاد شده 14 طرح به ارزش 62 میلیون و 427 هزار دلار در حال بهره‌برداری و 11 طرح به ارزش 378 میلیون و 176 هزار دلار در حال طی مراحل اجرایی است.

سه گروه نخست سرمایه‌پذیر نیز شامل سه گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر و ساخت کک، فرآورده‌های حاصل از تصفیه نفت و سوخت‌های هسته‌ای است که به ترتیب 371، 26 و 17.5 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص دادند. از طرف دیگر آلمان، امارات اتریش و چین چهار کشور نخست سرمایه‌گذای هستند که به ترتیب 339 ،‌32، 28 و 27 میلیون دلار از حجم سرمایه‌گذاری مربوط به آن‌ها بوده است.

همچنین در بین استان‌ها سیستان و بلوچستان، تهران البرز، و اصفهان به ترتیب 80، هشت، هفت و پنج درصد از این سرمایه‌گذاری را جذب کردند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد