فولاد و آهن

ستاد تنظیم بازار درمورد فولاد چه تصمیماتی را اتخاذ کرد؟/ ۱۲ بند تصمیمات کمیته تخصصی فولاد تعیین شد

ستاد تنظیم بازار درمورد فولاد چه تصمیماتی را اتخاذ کرد؟/ ۱۲ بند تصمیمات کمیته تخصصی فولاد تعیین شد
پایگاه خبری معدن نیوز - کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در تصمیمات اخیر خود شرکت بورس کالای ایران را مکلف به راه اندازی رینگ صادرات فولاد بدون فوت وقت نمود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد در تصمیمات اخیر خود شرکت بورس کالای ایران را مکلف به راه اندازی رینگ صادرات فولاد بدون فوت وقت نمود.

این کمیته مقرر کرد عرضه شمش و اسلب برای مصارف داخلی در رینگ داخلی بورس و برای مصارف صادراتی در رینگ صادراتی انجام شود. همچنین مقرر شد عرضه شمش و اسلب تمام تولیدکنندگان به جز خود مصرفی فقط در بورس کالا صورت گیرد و عرضه خارج از بورس به معنی عرضه خارج از شبکه بوده و اعمال قانون خواهد شد.

تصویب شد سقف قیمت شمش در رینگ داخلی براساس 95 درصد فوب صادراتی ایران ضربدر نرخ ارز نیما و برای رینگ صادراتی 95 درصد فوب صادراتی ایران ضربدر نرخ ارز سنا باشد. سقف قیمت شمش در بورس کالا معادل ریالی قیمت فوب صادراتی ایران خواهد بود و قیمت فروش به مصرف کنندگان داخلی نباید بیشتر ا قیمت های صادراتی باشد.

این کمیته مسئولیت محاسبه قیمت پایه و کنترل سقف قیمت را بر عهده بورس کالا قرار داده و اعلام داشته این نرخ ها توسط دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و سایر دستگاه های مسئول، نظارت و رسیدگی خواهد شد.

کمیته مذکور اعلام کرده کف عرضه با پیشنهاد معاونت معدنی وزارت صمت و ابلاغ آن توسط کمیته تخصصی با مسئولیت دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار می باشد.

مقرر شد سهمیه خرید مواد اولیه واحدها هم در رینگ داخلی براساس ضریب 1.65 میزان محصول عرضه شده واحدها در بورس محاسبه گردد.

این کمیته همچنین مقرر کرد تامین نیاز صنایع خودروسازی و لوازم خانگی به انواع ورق از طریق مچینگ و یا در قالب قراردادهای بلند مدت خارج از بورس کالا به قیمت کشف شده در بورس باشد.

کلیه صادرکنندگان فولاد نیز مکلف به بازگشت ارز صادراتی خود به چرخه اقتصادی شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد