اقتصاد و صنعت

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه اقتصادی لامرد در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه اقتصادی لامرد در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه
پایگاه خبری معدن نیوز - تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی لامرد و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در لامرد منعقد شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تفاهم‌نامه همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی لامرد و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در لامرد منعقد شد.

فریدون فدایی دولت با اشاره به همکاری های دو طرف، افزود: مسئولان این اتاق بازرگانی ضمن بازدید از سایت صنایع انرژی‌بر و فرودگاه بین المللی لامرد، در جریان فرصت‌های سرمایه گذاری و مزیت های این منطقه استراتژیک قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری به امضای رئیس و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه ویژه اقتصادی لامرد رسیده است، اظهار کرد: در راستای افزایش سرمایه‌گذاری های جدید در این منطقه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر متعهد شدند، اطلاعات آماری و سایر مطالب سودمند در مورد مسائل بازرگانی- صنعتی و اقتصادی دو کشور را جمع آوری کرده و این اطلاعات را در اختیار متقاضیان ایرانی و قطری قرار دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اجرای این تفاهم نامه در چارچوب قوانین مربوطه، در برگزاری گردهمایی‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و سایر فعالیت‌های مشابه بین دو کشور با محوریت معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوع و جذاب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، متعهد به همکاری خواهند بود.

به گفته فدایی دولت، «گسترش مبادله هیأت‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور با تمرکز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه لامرد» و «تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی- معدنی در این منطقه» از جمله تعهدات اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در پیگیری اهداف توسعه ی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: «تسهیل شرایط در ارائه زیرساخت مورد نیاز سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و بازرگانان»، «تسهیل شرایط برای استفاده از مشوق های مالیاتی و گمرکی»، «بررسی تفصیلی و اطلاع‌رسانی موقعیت‌های مناسب توسعه فناوری‌های پیشرفته و نوآور و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری» از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر است.

فدایی دولت در ادامه ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل این تفاهم نامه در تحقق اهداف جذب سرمایه گذار، معرفی کالاها و خدمات و فرصت‌ها به بازار قطر و تدوین و ارائه بسته های پیشنهادی متناسب با توانمندی این منطقه و علایق سرمایه گذاران طرف قطری، موثر خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس در وسعتی بالغ بر 8500 هکتار از زیرمجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد