سنگ آهن و ذغال سنگ

پیش بینی کاهش قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

پیش بینی کاهش قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۰
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت سنگ آهن دیروز در روزهای پایانی ماه ژوئن بشدت کاهش یافت و باعث نگرانی فعالان بازار گردید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، قیمت سنگ آهن دیروز در روزهای پایانی ماه ژوئن بشدت کاهش یافت و باعث نگرانی فعالان بازار گردید.

پلتس در بررسی فعالان صنعت سنگ آهن و فولاد انتظار کاهش قیمت عیار 62% به محدوده 90 تا 100 دلار در هر تن تحویل CFR چین در سه ماهه سوم سال را دارد.

براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از فعالان بازار معتقدند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم سال به طور میانگین در محدود 90 تا 100 دلار در هر تن بازی کند، درحالی که تنها 20 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی انتظار قیمت های بالاتر از سطح 100 دلار را دارند.

بیشتر فعالان تجاری تقاضای کم فولاد را در مناطق جنوبی چین به دلیل فصل بارندگی ها را عامل این کاهش می دانند.

در عین حال اکثر این فعالان به دولت چین اعتماد دارند و معتقدند این دولت از طریق سرمایه گذاری های بیشتر در حوزه زیرساختی، در سه ماهه سوم سال می تواند محرکی برای تقاضای فولاد ایجاد کند.

با توجه به افزایش سطح موجودی بنادر و شروع فصل بارندگی ها، تقاضای فولاد در جنوب چین تحت تاثیر قرار گرفته است لذا تقاضای فولاد با سرعت آسیب دیده و کند می گردد.

علاوه بر این، انتظار می رود کنترل های سختگیرانه تری در حوزه تولید در ماه جولای در کارخانه های مستقر در تانگشان ایجاد گردد که بالطبع تقاضا برای مواد اولیه تولید فولاد را کاهش می دهد.

با توجه به موارد فوق محدوده قیمتی بین 90 تا 95 دلار برای سنگ آهن پیش بینی می گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد