اقتصاد و صنعت

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جلسه رونمایی از طرح اولیه داشبورد مدیریت پروژه اعلام کرد:

وضعیت طرح های توسعه ای ایمیدرو شفاف می شود/ ایجاد شفافیت و فرآیندی شدن طرح های توسعه ای ایمیدرو با پیاده سازی "داشبورد مدیریت پروژه"

وضعیت طرح های توسعه ای ایمیدرو شفاف می شود/ ایجاد شفافیت و فرآیندی شدن طرح های توسعه ای ایمیدرو با پیاده سازی "داشبورد مدیریت پروژه"
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد: با پیاده سازی داشبورد مدیریت پروژه، وضعیت طرح های توسعه ای ایمیدرو شفاف شده و به صورت فرآیندی عمل می کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد: با پیاده سازی داشبورد مدیریت پروژه، وضعیت طرح های توسعه ای ایمیدرو شفاف شده و به صورت فرآیندی عمل می کنند.

خداداد غریب پور در جلسه داشبورد مدیریت پروژه با بیان این مطلب اظهار داشت: از اواخر سال 97، به دلیل چالش های پیش روی طرح های توسعه ای ایمیدرو، ضرورت حاکم شدن مدیریت پروژه احساس شد.

وی افزود: در داشبورد مدیریت پروژه، ایمیدرو همچون سر در سیستم بدن انسان است که تصمیم سازی ها در طرح های توسعه ای پیش رو را فرماندهی می کند و سایر بخش ها نیز به صورت یک فرآیند منظم، فعالیت های خود را انجام می دهند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه موفقیت این سازمان در گرو موفقیت در همه جنبه هاست، تصریح کرد: در کنار اکتشاف، سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها، پایش طرح ها باید به صورت مرتب انجام شود تا امور به خوبی پیش رود. در این میان، دیجیتالی شدن سیستم در همه بخش ها، ضروری است.

وی افزود: ایمیدرو باید نیروی رانش خود را درون خود تربیت کند و کارها به فرآیند تبدیل شود و در یک فرهنگ سازمانی، فعالیت ها به صورت خودکار پیش رود. در سامانه داشبورد مدیریت پروژه، وحدت رویه ایجاد می شود و نهادهای نظارتی نیز براساس این سامانه پیش خواهند رفت.

غریب پور با اشاره به اینکه داشبورد مدیریت پروژه، اقدام ارزشمند صورت گرفته در ایمیدرو است، گفت: در اجرای این طرح، همه همکاران در ستاد ایمیدرو و شرکت های تابعه مشارکت کرده و اطلاعات لازم را برای ثبت در این سامانه، ارائه داده اند. وی افزود: سیستم مذکور پس از دریافت نقطه نظرات و انجام اصلاحات احتمالی، پیاده سازی می شود.

سجاد شکوهیار، مشاور معاونت توانمندسازی ایمیدرو در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه داشبورد مدیریت پروژه با هدف گزارش دهی صحیح مدیران این سازمان، طی 3 ماه طراحی شد، گفت: در این سامانه، به صورت یکپارچه همه اطلاعات مورد نیاز طرح های توسعه ای ایمیدرو به تفکیک استان ها درج شده است.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت این سامانه، امکان اصلاح اطلاعات طرح هاست که در هر زنجیره به صورت جداگانه آمده است. شکوهیار با اشاره به اینکه مدیریت پروژه در ایمیدرو در 2 بخش «پیاده سازی نظام مدیریت پروژه» و «طراحی داشبورد مدیریت پروژه» انجام شده است، بیان داشت: در سال گذشته، پروژه فاز شناخت پیاده سازی نظام مدیریت پروژه طی مدت 4 ماه با هدف بررسی وضعیت فعلی نظام مدیریت پروژه سازمان و با نظارت تخصصی انجمن مدیریت پروژه ایران انجام شد.

وی افزود: فاز مذکور در 3 سطح پورتفولیو، طرح و پروژه و در سه بعد کارکنان، ساختار و فرآیندهای مدیریت پروژه و تکنولوژی صورت گرفت. مشاور معاونت توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به طراحی داشبورد مدیریت پروژه در این سازمان گفت: برای پیاده سازی سیستم مدیریت پروژه، در فاز نخست روش های اجرایی، دستورالعمل ها، فرم ها و فلوچارت مربوطه طراحی شده و سیستم مکانیزه مختص آن، با فاصله زمانی و منطبق بر اسناد تهیه شده، طراحی و پیاده سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با هدف برطرف کردن نیازهای اطلاعاتی سازمان و در دسترس بودن اطلاعات به روز و گزارش های مدیریتی از پروژه ها، داشبورد مدیریتی پروژه های جاری سازمان و شرکت های زیرمجموعه، طراحی و تهیه شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد