فولاد و آهن

آخرین گزارشات مای استیل و متال بولتن در رابطه با بازار فولاد، کنسانتره و گندله در چین

آخرین گزارشات مای استیل و متال بولتن در رابطه با بازار فولاد، کنسانتره و گندله در چین
پایگاه خبری معدن نیوز - براساس اطلاعات منتشر شده از سوی Mysteel، موجودی محصولات نهایی فولادی چین با افزایش ۴.۱ درصدی هفتگی در دوره ۲۵ ژوئن تا اول جولای، به ۶.۵ میلیون تن افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی Mysteel، موجودی محصولات نهایی فولادی چین با افزایش 4.1 درصدی هفتگی در دوره 25 ژوئن تا اول جولای، به 6.5 میلیون تن افزایش یافت.

تاکنون موجودی فولاد برای چهارمین هفته متوالی است که صعود کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش دارد. این مورد بدلیل کاهش مصرف فولاد در بین مصرف کنندگان نهایی به دلیل شروع فصل باران های رایج می باشد که بر تقاضای فولاد تأثیر منفی گذاشته است.

در این میان، سود معدنکاران سنگ آهن در چین از فروش کنسانتره سنگ آهن در دوره ژانویه تا می حدود 20.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و به 6.8 میلیارد یوان معادل یک میلیارد دلار رسیده است.

براساس اعلام Mysteel، تقاضای بیشتر برای کنسانتره داخلی به افزایش تقاضای کارخانه های چینی تولیدکننده گندله داخلی نسبت داده می شود چراکه این شرکت ها به دنبال کاهش هزینه های تولید فولاد ناشی از گندله های وارداتی هستند.

براساس اعلام Metalbulletin Fastmarket، انتظار می رود حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد به طور ماهانه در ماه جولای به 103.16 یوان به ازای هر تن کاهش یابد که پایین تر از نیمی از میانگین حاشیه سود ثبت شده 218.67 یوان به ازای هر تن در ماه ژوئن است.

حاشیه سود پایین میلگرد به دلیل بارندگی های فصلی بوده که بر فعالیت های ساخت و ساز در جنوب چین تأثیر گذاشته و همین امر باعث شده که کارخانه های چینی در 2 جولای سطح بالایی از موجودی میلگرد را یعنی 7.97 میلیون تن به ثبت برسانند، که رشد هفتگی 3.8 درصدی را نشان می دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد