اقتصاد و صنعت

سقوط قیمت نفت باعث کوچک شدن سریع اقتصادهای حاشیه خلیج فارس شد

سقوط قیمت نفت باعث کوچک شدن سریع اقتصادهای حاشیه خلیج فارس شد
پایگاه خبری معدن نیوز- طبق پیش بینی صندوق بین‌المللی پول، اقتصادهای حاشیه خلیج فارس روی همرفته ۷.۶ درصد در سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت کوچک می شوند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طبق پیش بینی صندوق بین‌المللی پول، اقتصادهای حاشیه خلیج فارس روی همرفته 7.6 درصد در سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت کوچک می شوند.

یکی از مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده اقتصادهای حاشیه خلیج فارس روی همرفته 7.6 درصد در سال جاری میلادی به خاطر سقوط قیمت نفت کوچک شوند.

این رقم بسیار بیشتر از پیش بینی قبلی این صندوق در ماه آوریل است که طبق آن شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس رشد منفی 2.7 درصد را در سال جاری میلادی تجربه می‌کردند.

جهاد آزور، مدیر منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول، در یک وبینار در این هفته گفت:« بخش نفت 7 درصد کوچک می شود و این رکود به بخش غیر نفتی هم راه می‌یابد».

صندوق بین‌المللی پول در ماه ژوئن هشدار داده بود اقتصاد عربستان سعودی که بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه خلیج فارس است، 6.8 درصد در سال جاری میلادی کوچک میشود. این صندوق در ماه آوریل رکود در اقتصاد عربستان را 2.3 درصد پیش بینی کرده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد