اخبار استان ها

افزایش ۱۴۶ درصدی استخراج مواد معدنی در مهاباد/ مهاباد قطب تولید باریت کشور

افزایش ۱۴۶ درصدی استخراج مواد معدنی در مهاباد/ مهاباد قطب تولید باریت کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- مسئول امور معادن شهرستان مهاباد گفت: استخراج سنگ معدنی از معادن مهاباد ۱۴۶ درصد افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزازش معدن نیوز، مسئول امور معادن شهرستان مهاباد گفت: استخراج سنگ معدنی از معادن مهاباد 146 درصد افزایش یافت.

آکو جوانمردی مسئول امور معادن شهرستان مهاباد، گفت: امسال 136 هزار و 651 تُن انواع مواد معدنی از معادن فعال این شهرستان استخراج شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 146 درصد افزایش داشت.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه 12 نوع ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان 60 هزار تن، سنگ آهن با 39 هزار تن و سنگ سیلیس با 10 هزار تن است.

جوانمردی بیان کرد: مهاباد قطب تولید باریت کشور است و پارسال36 هزار و 700 تن سنگ باریت که ماده موثر در استخراج صنعت نفت به شمار می‌آید از معادن این شهرستان استخراج و فرآوری شد.

مسئول امور معادن شهرستان مهاباد ادامه داد: هم اکنون 32 معدن فعال و 25 معدن غیرفعال و 16 معدن سلب فعالیت در این شهرستان وجود دارد که بیش از 250 نفر به طور مستقیم و بیش از 500 نفر به طور غیرمستقیم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

جوانمردی اظهار کرد: صنعت و معدن از بخش‌های مهم و موثر در تحقق جهش تولید است هر چند که شیوع کرونا در جهان، صنایع بسیاری را زمین گیر کرد، اما کم کم صنایع کشور در حال بازیابی توان خود هستند و به تبع آن هم میزان استخراج مواد معدنی از معادن شهرستان مهاباد یک و نیم برابر شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد