فولاد و آهن

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن بررسی کرد:

بازار جهانی فولاد کم معامله/ فعالان بازار محتاطانه عمل می کنند

بازار جهانی فولاد کم معامله/ فعالان بازار محتاطانه عمل می کنند
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار جهانی فولاد کم معامله و محتاط و در حال ارزیابی اوضاع به سر می برد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بازار جهانی فولاد کم معامله و محتاط و در حال ارزیابی اوضاع به سر می برد.

خریداران چینی عقب نشینی کردند و بعد از خرید حجم های بالای بیلت و اسلب در هفته های گذشته، اکنون قیمت های کمتری را پیشنهاد می دهند هر چند بیلت داخلی چین در سطح 3300 یوان ثابت بود اما بیلت وارداتی از ویتنام با 3 دلار کاهش به 402 دلار تحویل شرق چین رسید و از سایر منابع درخواست قیمت 395 دلار CFR شنیده می شود.

با توجه به افزایش کرایه حمل از CIS نیز قیمت های بیلت CIS با 5 دلار افت، 360 دلار فوب ارزیابی شده و دادوستد می گردد. 

تقاضا در جنوب شرق آسیا به علت شروع بارندگی های فصلی و موسمی و آمار فزاینده مبتلایان کرونا، بسیار محدود است و از فیلیپین و اندونزی تقاضای محدودی شنیده می شود. حتی خریداران انتظار افت بیشتر قیمت ها در هفته های آتی را دارند.

روسیه بیلت را 365 دلار فوب به GCC پیشنهاد می دهد. در حالیکه به تونس 380 تا 385 دلار CFR و تحویل ترکیه 370 دلار پیشنهاد می گردد. 

تقاضا برای میلگرد در ترکیه کاهش یافته و میلگرد ترکیه 420 دلار تحویل کارخانه و فوب صادراتی 409 دلار فوب پیشنهاد می شود. قیمت قراضه وارداتی ترکیه به 255 دلار کاهش یافته است.

اسلب CIS نیز بدون معامله بود و قیمت های عملیاتی 370 تا 375 دلار فوب مورد انتظار است و از چین در خواست اسلب 400 تا 410 دلاری CFR شنیده می شود در حالیکه پیشنهادات 420 دلار اسن.

ترکیه میل به خرید اسلب ندارد از آنجا که قیمت محصولات تخت در اروپا ثابت باقی مانده است و  ایتالیا هر تن plate را 410 تا 425 یورو درب کارخانه پیشنهاد می دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد