معدن

از هزینه ۱۴ میلیارد تومانی میدکو جهت خرید لوازم بهداشتی تا تلاش برای افزایش ایمنی در شرکت مس

از هزینه ۱۴ میلیارد تومانی میدکو جهت خرید لوازم بهداشتی تا تلاش برای افزایش ایمنی در شرکت مس
پایگاه خبری معدن نیوز- کارشناس ایمنی و آتش نشانی هلدینگ میدکو گفت: طی چهار ماه گذشته حدود ۱۲ میلیارد تومان برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای کارکنان، خانواده ها و پیمانکاران همکار هلدینگ میدکو خریداری شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کارشناس ایمنی و آتش نشانی هلدینگ میدکو گفت: طی چهار ماه گذشته حدود 12 میلیارد تومان برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای کارکنان، خانواده ها و پیمانکاران همکار هلدینگ میدکو خریداری شده است.

بابک میرشکاری در حاشیه برگزاری نمایشگاه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات در کرمان اظهار کرد: این نمایشگاه با نگاه به کرونا برگزار شده و در هلدینگ میدکو با شیوع کرونا، بلافاصله کمیته و کارگروه ها تشکیل و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی متناسب با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت تدوین و به همه شرکت های تابعه ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته حدود 12 میلیارد تومان برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای کارکنان، خانواده ها و پیمانکاران همکار هلدینگ میدکو خریداری شده است تصریح کرد: همچنین 1.2 میلیون نفر تب سنجی و تحویل ماسک در ورودی مجموعه ها داشته ایم و برای ضدعفونی سطوح کاری، ماشین آلات، ابزار و ... بیش از 115 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده مصرف شده است.

کارشناس ایمنی و آتش نشانی هلدینگ میدکو با اشاره به اینکه در زمینه پایش عملکردها و اقدامات مناسب، بیش از 4000 مورد بازرسی روزانه در سطح مجموعه میدکو صورت گرفته است گفت: با توجه به شیوع کرونا آموزش های حضوری را تعطیل کرده و از طریق فضای مجازی و گروه های کاری بیش از 1500 فایل آموزشی در اختیار پرسنل قرار گرفته است.

وی با اشاره به چاپ و توزیع 45 هزار مورد پوستر، بنر و ... در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا در هلدینگ میدکو افزود: بیش از 25 هزار بسته بهداشتی در اختیار رانندگان کامیون های حمل بار گذاشته ایم.

میرشکاری تصریح کرد: در فاز دوم مبارزه با کووید 19 که رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، در کل مجموعه هلدینگ میدکو تاکید ویژه بر فاصله گذاری اجتماعی است و سعی شده فاصله در همه مجموعه ها رعایت شود که بخشی از آن دورکاری کارکنان، افزایش تعداد سرویس های ایاب و ذهاب و ... است.

وی بیان کرد: 17 هزار نیرو در مجموعه میدکو کار می کند و وضعیت همه به صورت جدی و مستمر پیگیری می شود تا آنها و خانواده هایشان هیچگونه آسیبی از این بیماری نبینند.

مصطفی زیدآبادی مدیر HSE مجتمع مس سرچشمه نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاه با نگاه ویژه به کرونا برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا کل دنیا را درگیر کرده و وارد کشور ما نیز شده و دستاوردهای شرکت های صنعتی و معدنی در زمینه مقابله با این بحران در نمایشگاه عرضه شده تا از تجارب و ایده های یکدیگر استفاده کنند تصریح کرد: شرکت های صنعتی و معدنی در نمایشگاه حضور یافته اند تا با گذشته چهار ماه از شیوع کرونا، بتوانند از قابلیت ها و توانمندی های یکدیگر مطلع و از تجارب هم استفاده کنند.

مدیر HSE مجتمع مس سرچشمه بیان کرد: یک کار مطالعاتی در شرکت مس در زمینه خطراتی که پتانسیل ایجاد فوت های دسته جمعی را دارند، که در صنعت به نشر مواد سمی، انفجار و آتش سوزی محدود می شوند، انجام شده است.

وی اظهار کرد: شناسایی این خطرات با تکنیک های پی اچ ال و پی اچ ای و ارزیابی وضعیت با استانداردهای روز جهانی صورت گرفته تا ببینیم وضعیت ما نسبت به استاندارد جهانی چگونه است و این آنالیز منجر به انجام اقداماتی شود که شرایط ایمنی را بهبود بدهد و بتوانیم روی این خطرات خاص کار کنیم.

زیدآبادی گفت: در کنار این موضوع، مدل سازی پیامدها با مدل های نرم افزاری صورت گرفته تا قبل از حادث شدن، ابعاد و جوانب حادثه را بدانیم.

مدیر HSE مجتمع مس سرچشمه در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات با نگاه به دستاوردهای مقابله با کرونا برگزار شده و شرکت های صنعتی و معدن در یک سطح هستند و یافته های خیلی خوبی برای عرضه وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد