فولاد و آهن

قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان:

نمونه گیری معتبر و اختصاصی برای کارکنان مشکوک به کرونا انجام می شود

نمونه گیری معتبر و اختصاصی برای کارکنان مشکوک به کرونا انجام می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - صبح امروز علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور سلامت و بهداشت کارکنان با اعلام این خبر که نمونه گیری متعبر و اختصاصی برای کارکنان شکوک به رکونا انجام می شود افزود: ما اولین شرکت و سازمانی در استان بودیم که موفق شدیم با هماهنگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای کارکنان مشکوک به ابتلاء به ویروس کوید١٩ در مراکز بهداشتی استان نمونه گیری و افراد را تعیین تکلیف کنیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، صبح امروز علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور سلامت و بهداشت کارکنان با اعلام این خبر که  نمونه گیری متعبر و اختصاصی برای کارکنان شکوک به رکونا انجام می شود افزود: ما اولین شرکت و سازمانی در استان بودیم که موفق شدیم با هماهنگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای کارکنان مشکوک به ابتلاء به ویروس کوید١٩ در مراکز بهداشتی استان نمونه گیری و افراد را تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: در این فرآیند حلقه اول مرتبطین با فرد مبتلا غربالگری می شدند. این اقدام، تأثیرات بی نظیری در جلوگیری از انتشار و مهار ویروس در شرکت عظیم صنعتی ما داشت.

رئبس کمیته عالی مقابله با کرونا فولاد خوزستان در ادامه این مصاحبه گفت: همکاری مراکز بهداشتی استان با ما بی نظیر بود ولی دو مسأله جای بهبود داشت. اول این که این مراکز به شدت شلوغ بودند؛ لذا هم نمونه گیری و هم دادن جواب تست ها طولانی می شد و دوم اینکه حضور طولانی در چنین محیط های متراکمی می توانست دارای ریسک باشد. به همین دلیل پیگیری های مفصلی انجام شد و با لطف خدا و موافقت مدیرعامل عزیز شرکت موفق شدیم با یک آزمایشگاه خصوصی و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی به توافق برسیم که برای افرادی که طب صنعتی معرفی کند، در محلی که در جوار و البته بیرون از شرکت تدارک دیده ایم نمونه گیر آزمایشگاه مذکور با تجهیزات کامل مراجعه کند و از افراد مشکوک با استفاده از بهترین کیت های مورد تایید وزارت بهداشت نمونه گیری انجام و جواب تست ها ٢٤ تا ٤٨ ساعت بعد برای طب صنعتی ارسال گردد.

مخبر دزفولی با اشاره به شیب ملایم و قابل قبول ابتلای کارکنان شرکت به ویروس کرونا و بازگشت به کار افراد مبتلا بعد از تایید طب صنعتی به محل کار، افزود: مجموعه اقداماتی که با لطف خدا و هم فکری همه اعضاء در کمیته عالی مقابله با کرونا اتخاذ و اجرایی شد در کنار حمایت مدیرعامل محترم و همکاری همه معاونین، مدیران و التزام کارکنان به رعایت نکات بهداشتی باعث شده است که انتشار ویروس در شرکت فولاد خوزستان تا حد زیادی مهار شود و شیب ابتلاء کند و قابل قبول باشد. 

قائم مقام مدیرعامل در امور سلامت و بهداشت کارکنان در پایان این گفت و گو ضمن تشکر از مدیریت ارشد، معاونین و مدیران، پایگاه مقاومت بسیج و کارکنان شرکت در همراهی با کمیته عالی مقابله با کرونا، بر دو نکته مهم تاکید کرد:

١- اگر چه اقداماتی چون تب سنجی، ضدعفونی مداوم شرکت و در اختیار گذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی ادامه خواهد یافت، ولی کماکان مهم ترین عامل مهار این ویروس منحوس، رعایت بهداشت فردی است. زدن ماسک در محل های تجمع و بسته، شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون و حفظ فاصله با دیگران به راحتی می تواند زنجیره انتشار این ویروس را بشکند. 

٢- نمونه گیری با شیوه جدید فقط بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت و طبق تشخیص همکاران بادانش و باتجربه ما در طب صنعتی و با معرفی آنان صورت می گیرد و به هیچ وجه طبق خواست افراد این نمونه گیری انجام نخواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد