فولاد و آهن

چین تنها تا پایان سال مجوز واردات قراضه فلزات را صادر می کند

چین تنها تا پایان سال مجوز واردات قراضه فلزات را صادر می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - وزارت محیط زیست چین مجوز واردات قراضه فلزات Scrap Metals را فقط تا پایان ۲۰۲۰ صادر کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، وزارت محیط زیست چین مجوز واردات قراضه فلزات Scrap Metals را فقط تا پایان 2020 صادر کرد.

رویترز گزارش داد؛ وزارت محیط زیست چین اعلام کرد که سیستم سهمیه بندی واردات برای پسماندها و باطله های جامد شامل قراضه های فلزی را تا پایان سال ا‌دامه خواهد داد. این اقدام نگرانی درمورد اختلال قریب الوقوع عرضه را فرونشانده و تسکین خواهد داد.

سخنگوی وزارت اکولوژی و محیط زیست چین آقای Liu Youbin در یک کنفرانس مطبوعاتی ماهانه اعلام کرد: در نیمه دوم سال، این وزارتخانه حالت «موافقت رسمی» (گرفتن مجوز و واردات) را دنبال خواهد کرد و بعدا حجم واردات پسماند و باطله های جامد شامل قراضه فلزی را طبق برنامه مقرر و تعیین شده کاهش خواهد داد.

سهمیه واردات به طور دوره ای و توسط مرکز مدیریت پسماند و مواد شیمیایی چین تعیین می شود که این مرکز تحت نظارت وزارت محیط زیست می باشد.

چین قصد دارد واردات باطله های جامد را تا پایان سال 2020 به صفر برساند و این اوج سختگیری و شدت عمل چندساله پسماندهای وارداتی است و خطوط اصلی حمل دریایی نیز پیش از ای به مشتریان اعلام کرده بودند که از پذیرش محموله های جدید خودداری می نمایند.

قراضه آلومینیوم و مس عیار بالا که مطابق با استانداردهای جدید می باشد جز باطله ها طبقه بندی می شوند که هنوز اجازه واردات به چین را دارند.

با این حال شیوه واردات مواد تحت این استانداردها که قرار بود در تاریخ اول جولای عملیاتی و اجرا شود هنوز قطعی نشده و دورنمای فشار بر منابع کلیدی عرضه که شامل تولیدکنندگان و واحدهای ذوب می باشد را در ماه های آینده افزایش می دهد.

وی در این کنفرانس مجازی اضافه کرد: تا پایان سال جاری این وزارتخانه تضمین خواهد کرد که چین به طور اساسی واردات پسماندهای جامد را به صفر خواهد رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد