فولاد و آهن

صنعت فولاد اروپا خواستار کاهش سهمیه های وارداتی شد

صنعت فولاد اروپا خواستار کاهش سهمیه های وارداتی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد: تولیدکنندگان فولاد از اتحادیه اروپا درخواست کردند در پی شیوع بیماری کرونا و احتمال ورود حجم بالای محموله های وارداتی به این اتحادیه، سهمیه واردات به اروپا را کاهش دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رویترز گزارش داد: تولیدکنندگان فولاد از اتحادیه اروپا درخواست کردند در پی شیوع بیماری کرونا و احتمال ورود حجم بالای محموله های وارداتی به این اتحادیه، سهمیه واردات به اروپا را کاهش دهد.

تولیدکنندگان از تعدیل پیشنهادی اخیر در مورد اقدامات حمایتی که در سال 2018  وضع شده، انتقاد کردند. این اقدامات به منظور حفاظت در زمینه واردات بیش از حد به اتحادیه اروپا به دنبال وضع تعرفه 25 درصدی واردات فولاد آمریکا و بسته شدن بازار این کشور به روی صادرکنندگان و احتمال هجوم این حجم از فولاد به سمت اتحادیه اروپا اتخاذ شده بود.

نشریه رسمی اتحادیه اروپا تأیید کرد که این صنعت به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 به شدت آسیب دیده است، همچنین افزود که دیگر نیازی به تغییرات شدید وجود ندارد زیرا سهمیه فعلی به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد.

تولیدکنندگان و اتحادیه کارگری در بیانیه ای مشترک خواستار دیدار اضطراری با سیاستگذاران اتحادیه اروپا شدند.

لوئیس کلونگا، معاون دبیرکل اتحادیه صنفی کارفرمایان صنعت اروپا گفت: "این بدترین بحرانی است که ما در دهه های اخیر شاهد آن بودیم و این ممکن است هزاران شغل را به خطر بیندازد."

همچنین در این بیانیه آمده است که تقاضای فولاد اتحادیه اروپا از ماه مارس حدود 50 درصد کاهش یافته است و بسیاری از کوره ها را مجبور به بسته شدن موقت کرده است.

اکسل اگرت مدیر کل گروه تولیدکنندگان EUROFER گفت: سهمیه واردات بدون تعرفه مطرح شده است که این بی معنی است.

بر اساس این اقدامات حفاظتی، برای 26 گرید فولادی سهمیه وارداتی بر مبنای حجم واردات سال های 2015-2017 بعلاوه 5 درصد اضافی اعمال شده است. این سهمیه ها در سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است. در این چارچوب بر واردات بیش از این سهمیه ها،  تعرفه 25 درصدی اعمال می شود.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که سهمیه ها طی 12 ماه از 1 جولای نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش می یابد.

در پرونده اتحادیه اروپا گفته شده: از تاریخ 15 می، حدود 9 میلیون تن یا 29 درصد از سهمیه های 12 ماه گذشته استفاده نشده است.

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از افزایش واردات گفت که  تخصیص سالیانه فعلی به یک سیستم سه ماهه در حال تغییر است و برخی از محدودیت ها را برای کشورهای خاص اعمال می کند.

تولیدکنندگان برتر فولاد اروپا از جمله آرسلور میتال، تاتا استیل، تیسن کروپ و سالزگیتر در میان امضاکنندگان این بیانیه هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد