سنگ آهن و ذغال سنگ

بی اچ پی اولین زنجیره تجارت سنگ آهن با بائواستیل چین را کامل می کند

بی اچ پی اولین زنجیره تجارت سنگ آهن با بائواستیل چین را کامل می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد: گروه BHP (بزرگترین شرکت معدنی جهان) اولین معامله "بلاک چین" خود را به ارزش ۱۴ میلیون دلار با شرکت آهن و فولاد بائوشان انجام داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رویترز گزارش داد: گروه BHP (بزرگترین شرکت معدنی جهان) اولین معامله "بلاک چین" خود را به ارزش 14 میلیون دلار با شرکت آهن و فولاد بائوشان انجام داده است.

بی اچ پی و شرکت فناوری ماین هاب (MineHub) روز دوشنبه در بیانیه های جداگانه ای گفتند که سیستم ثبت اطلاعات Blockchain یک سیستم دیجیتالی است که ستون اصلی بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین را تشکیل می دهد، باعث افزایش کارآیی و شفافیت می شود. البته آنها نگفتند که آیا BHP قبلاً از Blockchain برای مصارف دیگر استفاده کرده است یا خیر؟

برای چندین سال گذشته، گروه های کامودیتیز به دنبال صرفه جویی با استفاده از Blockchain برای دیجیتالی کردن این بخش هستند که هنوز از میلیون ها اسناد کاغذی استفاده می کند، اما در مقابل موانع متعدد قرار گرفتند.

بی اچ پی گفت که معامله آزمایشی با استفاده از پلتفرم MineHub حدود 14 میلیون دلار ارزش داشت و در ماه ژوئن تحویل داده شد. این پلت فرم شرایط قرارداد را پردازش نموده، اسناد دیجیتالی را مبادله کرده و امکان مشاهده محموله را در زمان واقعی فراهم می کند.

میشل هوورز، مسئول فروش و بازاریابی BHP گفت: "صنعت کالاهای فله به یک انقلاب دیجیتالی نیاز دارد".

ماه گذشته، معدنکار برتر جهان BHP اعلام کرد که اولین فروش سنگ آهن با ارز یوآن را به شرکت آهن و فولاد بائوشان چین، معروف به بائواستیل که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است، انجام داده است.

بی اچ پی در همان زمان اضافه کرد که انتظار می رود به زودی نخستین معامله Blockchain خود با این شرکت چینی را انجام دهد.

شرکت فناوری ماین هاب، اظهار داشت که این نخستین سری از معاملات روی سکوی مستقر در Blockchain است که بزودی شامل سایر شرکت ها نیز خواهد شد.

آرنود استار بوسمن، رئیس اجرایی MineHub گفت: "اتفاقات حال حاضر در رابطه با شیوع بیماری و موارد کلاهبرداری در صنعت تجارت کامودیتیز باعث ایجاد تغییر نگرش در پذیرش راه حل های دیجیتالی می شود."

ماین هاب MineHub مستقر در کانادا گفت که این شرکت همچنین در حال توسعه سیستم های دیجیتالی برای کنسانتره های فلزات پایه، ساختار مالی و پیگیری انتشار گازهای گلخانه ای است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد