سنگ آهن و ذغال سنگ

بهبود نسبی بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی و ایران/ بازار قراضه در ثبات قیمتی به سر می برد

بهبود نسبی بهای سنگ آهن در بازارهای جهانی و ایران/ بازار قراضه در ثبات قیمتی به سر می برد
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار سنگ آهن طی هفته گذشته در بازار چین و ایران با بهبود نسبی قیمت‌ها مواجه شد و در مقابل بازار قراضه هفته ای با ثبات قیمتی را پشت سر گذاشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بازار سنگ آهن طی هفته گذشته در بازار چین و ایران با بهبود نسبی قیمت‌ها مواجه شد و در مقابل بازار قراضه هفته ای با ثبات قیمتی را پشت سر گذاشت.

آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد هفته گذشته در چین تا 7 دلار بهبود داشت و 107.05 دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد؛ البته به نظر فعالان بازار انگیزه کافی برای تداوم رشد قیمت در بازار وجود ندارد.

در بازار صادرات ایران، قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص 61 درصد هفته گذشته از 58.9 دلار به 60.4 دلار هر تن فوب بهبود داشت. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص 61 درصد ایران نیز از 56.8 دلار به 58.3 دلار هر تن فوب رسید.

همچنین در بازار قراضه در هفته ای که گذشت متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین 20-80 در ترکیه همچنان در 255 دلار هر تن سی اف آر در ثابت ماند. البته تا پایان هفته بهبود تقاضای فولاد در بازار داخلی ترکیه و رشد قیمت فولاد در بازار چین موجب شد امیدواری هایی برای رشد قیمت در آینده نزدیک در بازار این ماده اولیه ایجاد شود؛ گفته می‌شود قیمت هایی در 256.5 دلار نیز شنیده شد.

قراضه صادراتی سنگین کلاس 2 ژاپن با 3 دلار بهبود به 215 دلار هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا در 257 دلار هر تن سی اف آر در ثبات بود. در بازار داخلی امریکا قراضه خرد شده از 247 دلار به 235 دلار هر لانگ تن کاهش داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد