فولاد و آهن

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه تاکید کرد:

فولاد مبارکه ناجی صنعت ایران در دوران تحریم

فولاد مبارکه ناجی صنعت ایران در دوران تحریم
پایگاه خبری معدن نیوز - محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: امروز واقعا برای من روز خاطره انگیز و ماندگاری بود که توانستم از شرکت بزرگ فولادمبارکه و فرایند تولید ذوب تا ورق آن بازدید کنم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: امروز واقعا برای من روز خاطره انگیز و ماندگاری بود که توانستم از شرکت بزرگ فولادمبارکه و فرایند تولید ذوب تا ورق آن بازدید کنم.

وی افزود: ورق هایی که در این شرکت در حال تولید شدن است در واقع چرخ صنعت کشورمان را به گردش در آورده و خودکفایی در این عرصه که از صنایع پایه و مادر به شمار می رود در این شرکت حاصل می شود. 

این نماینده مجلس اظهار داشت: اهمیت فولاد مبارکه در این است که در هرکجای این مرز و بوم صنعتی وجود دارد که نیاز به ورق دارد به نوعی با این شرکت مرتبط است. اگر شرکت فولاد مبارکه وجود نداشت در این شرایط سخت تحریمی محتاج کشورهای بیگانه می شدیم. 

وی ادامه داد: خوشبختانه با طرح های توسعه ای که این شرکت دارد تولید انواع ورق های دیگر نیز محقق می شود و نیاز صنایع پایین دستی به خوبی تامین خواهد شد. 

میرتاج الدینی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه بنده که شهر تبریز است بسیاری از صنایع از جمله تولیدکنندگان لوازم خانگی و به نوعی همه صنایع از محصولات این شرکت استفاده می کنند. من به سهم خود از مدیریت و کارکنان این شرکت تشکر می کنم؛ بویژه به خاطر راه اندازی طرح توسعه ای که در دستور کار دارند و در واقع عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و هدف شعار جهش تولید است و از همه این عزیزان تقاضا دارم که نگذارند وقفه ای در راه اندازی نوردگرم2 ایجاد شود.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم فولاد مبارکه نماد استقلال و توسعه صنعتی کشور است. این شرکت در ابتدا برنامه تولید در حدود 2.5 میلیون تن را داشته و اکنون این عدد به 7.5 میلیون رسیده است. این شرکت ان شاءالله در عمل به شعار راهبردی جهش تولید موفق شده و الگویی برای سایر صنایع کشور خواهد بود.
نماینده مردم تبریز در مجلس در خاتمه گفت: این قبیل بازدیدهای میدانی ما از صنایع تصویر ذهنی ما را در تصمیم گیری های مجلس و نشست ها و کمسیون ها روشن می کند. ما در مجلس از طرح های توسعه فولادمبارکه حمایت خواهیم کرد و شما هم حتما، این پشتیبانی مجلس را می بینید. به هر حال هر نوع قانون و مصوبه ای که به این صنایع کمک می کند را در مجلس باید در اولویت قرار دهیم و باید در نشست ها با مدیران ارشد وزارت صمت اهمیت و اولویت دادن به این صنایع را یادآور بشویم مخصوصا مسئله تامین مواد اولیه این صنایع از جانب وزارت صمت باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد چرا که هم نسبت به تامین نیازهای داخلی اقدام خواهد شد و هم ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد