اقتصاد و صنعت

قیمت نفت میتواند به راحتی به ۱۵۰ دلار افزایش یابد

قیمت نفت میتواند به راحتی به ۱۵۰ دلار افزایش یابد
پایگاه خبری معدن نیوز- یک تحلیل‌گر در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت علی‌رغم سقوط قیمت نفت به علت بحران کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه، قیمت نفت هنوز شانس آن را دارد که تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰ دلار بازگردد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، یک تحلیل‌گر در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت علی‌رغم سقوط قیمت نفت به علت بحران کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه، قیمت نفت هنوز شانس آن را دارد که تا سال 2025 به 150 دلار بازگردد.

تروور وودز، نماینده ارشد سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری «نورسرن ترید کپیتال» در اوهایو، به وال‌استریت ژورنال گفت: فشار تأمین سرمایه بسیار شدید خواهد بود و برای بعضی از تولیدکنندگان ادامه روند تولید بسیار دشوار خواهد شد. ما به آسانی می‌توانیم تا 2025 به قیمت هر بشکه 150 دلار برسیم.

کریستین مالک، یکی از تحلیل‌گران جی‌پی مورگان، می‌گوید: سقوط سرمایه‌گذاری تأثیری ماندگار بر فرصت‌های تولید نفت خواهد داشت.

این تحلیل‌گر تخمین زد: تولید نفت جهان 5 میلیون بشکه در روز (معادل 5 درصد از سطح تولید قبل از پاندمی) کاهش خواهد یافت و برای اینکه تا سال 2030 به یک توازن برسیم نیازمند 625 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای تولید و تقاضا خواهیم بود. بنابراین قیمت‌های نفت در نتیجه کاهش تولید بالا خواهد رفت و ممکن است ظرف 2 سال آینده به 100 دلار در هر بشکه برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد