سنگ و فلز گرانبها

لغو نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات به دلیل شیوع ویروس کرونا

لغو نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات به دلیل شیوع ویروس کرونا
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با این ویروس مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات، لغو شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با این ویروس مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات، لغو شد.

رضا ملکی افزود: نمایشگاه سنگ محلات در طول 12 سال گذشته با حضور واحدهای معدنی سنگ از سراسر کشور، تجار خارجی و معدن کاران بین‌المللی در مهر برگزار شده است.

وی بیان کرد: بیشتر نمایشگاه های مرتبط با حوزه سنگ ، صنعت و معدن در سال جاری به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشدند.

نمایشگاه بین‌المللی سنگ تزئیتی ایران در 10 کیلومتری جاده محلات به شهر نیم‌ور واقع شده و قرار بود از 16 تا 19 مهر ماه سال جاری پذیرای علاقه‌مندان باشد.

70 معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آن‌ها 30 میلیون تن است.

2 میلیون تن مواد خام سنگ تزئینی سالانه از این معادن برداشت می‌شود و بیش از 2 درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به مصرف می‌رسد.

280 واحد فرآوری سنگ با ظرفیت 18 میلیون متر مربع در محلات فعالیت دارد که 13 درصد تولید کشور در این شاخه انجام می‌شود.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی و در 262 کیلومتری جنوب غربی پایتخت 55 هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد