آلومینیوم و مس

کارگران معدن مس Zaldivar آنتوفاگاستا در شیلی رای به اعتصاب دادند

کارگران معدن مس Zaldivar آنتوفاگاستا در شیلی رای به اعتصاب دادند
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد؛ یکی از اتحادیه های کارگری روز جمعه اعلام کرد: کارگران معدن مس Zaldivar متعلق به شرکت مواد معدنی آنتوفاگاستا در شیلی پس از رد شدن درخواست دستمزد، رای به اعتصاب دادند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد؛ یکی از اتحادیه های کارگری روز جمعه اعلام کرد: کارگران معدن مس Zaldivar متعلق به شرکت مواد معدنی آنتوفاگاستا در شیلی پس از رد شدن درخواست دستمزد، رای به اعتصاب دادند.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام کرد: پیشنهاد دستمزد جمعی 99 درصد از اعضای آن رد شده است و اعتصاب برای 15 جولای تعیین شده است تا در انتظار وساطت دولت باشند. 

این اتحادیه گفت: نیاز به اعتصاب جای تاسف است در حالی که اقتصاد شیلی در رکود به سر می برد و معدن به عنوان درآمد اولیه آن است. این اتحادیه مدعی شده شرکت مواد معدنی آنتوفاگاستا در آخرین مذاکرات در تلاش بوده تا قراردادهای کارگری را از مزایای موجود سلب و محروم نماید.

این شرکت در بیانیه ای به رویترز گفت به دنبال وساطت دولت است. این شرکت افزود: امیدواریم که با توجه به شرایط فعالیت کسب و کار معدن Zaldivar و طرح های آن، از طریق گفت و گو به توافق برسیم.

معدنکاران عمده مس در شیلی علیرغم تعطیلی اقتصاد که در پی شیوع ویروس کرونا در شیلی در ماه مارس روی داد، تا حد زیادی تولید را حفظ کرده اند.

با این حال در هفته های اخیر، با توجه به گسترش ویروس در سرتاسر این کشور، هزاران کارگر معدن به این بیماری مبتلا شدند و لذا معدنکاران پروتکل های بهداشتی را افزایش دادند، الگوهای شیفت بندی را جدی تر کرده و پروژه های ساخت و ساز را به حالت تعلیق درآودند که نتیجه تاثیر این تصمیمات هنوز بر تولید ناشناخته بوده و مشخص نیست.

اتحادیه Zaldivar گفت: کارگران جان خود را برای حفظ تولید در سطوح پیش از شیوع کرونا البته با صرف هزینه های بالا برای سلامتی خود، به خطر انداخته اند. رئیس این اتحادیه در تماس تلفنی با رویترز گفت: تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به کرونا در میان کارگران تایید شده و وجود دارد.

در بیانیه ای این اتحادیه گفت: ما نمی توانیم استخراج صاحبان معادن را بپذیریم. اگر شرکت مشارکت نکند و این از خود گذشتگی ما را نبیند، شاهد اعتصابات گسترده ای خواهیم بود که تولید را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

معدنکاران شیلی در حال حاضر به دنبال اصلاح هزینه ها و افزایش بهره وری قبل از آسیب ناشی از همه گیری ویروس کرونا هستند. این مسئله با کاهش تقاضا از سوی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده مس جهان و اولین کشوری که از ویروس آسیب دید، تشدید شده است.

معدن Zaldivar متعلق به Barrick Gold Corp می باشد و حدود 2 درصد از تولید سالانه مس شیلی را به خود اختصاص می دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد