فولاد و آهن

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن در بررسی روند قیمت ها تاکید کرد:

بهبود تقاضا پیشران قیمت های فولاد در بازارهای جهانی

بهبود تقاضا پیشران قیمت های فولاد در بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز -بهبود تقاضا فولاد در چین پیشران قیمت ها بود. بر اساس آخرین اطلاعات، تقاضای فولاد چین امسال یک درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد در حالیکه تقاضای فولاد جهانی با ۶.۴ درصد کاهش نسبت به سال قبل پیش بینی می شود که متاثر از شرایط ویروس کروناست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بهبود تقاضا فولاد در چین پیشران قیمت ها بود. بر اساس آخرین اطلاعات، تقاضای فولاد چین امسال یک درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد در حالیکه تقاضای فولاد جهانی با 6.4 درصد کاهش نسبت به سال قبل پیش بینی می شود که متاثر از شرایط ویروس کروناست.

بهای هر تن بیلت CISبا افزایش هفتگی، 365 دلار فوب ارزیابی شد که صرفا به علت معاملات با چین بود.

روسیه یک محموله بیلت را 405 دلار CFR فروخت و اکنون قیمت ها 415 تا 420 دلار CFRچین پیشنهاد می شود.

در حالیکه آخرین معاملات بیلت ویتنام با معافیت عوارض، 415 دلار تحویل چین بود و اکنون 425 دلار پیشنهاد می شود.

از طرفی صادرات بیلت هند به چین که در ماه های گذشته با تناژ بالا انجام شد به علت تنش های کشمیر متوقف شده است و فرصت را برای CISبهبود بخشیده است.

در شرق آسیا کماکان تقاضا ضعیف و نگرانی و مشکلات کرونا ادامه دارد به طوریکه بیلت تحویل جولای به فیلیپبن 395 دلار CFR مورد در خواست بود.

برخی تریدرهای CIS بیلت را تا 355 دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد می دهند در حالیکه قیمت کارخانجات 365 تا 375 دلار فوب دریای سیاه است.

بازار داخلی فولاد چین پر تقاضاست به طوریکه فروش داخل نسبت به صادرات، حاشیه سود بالاتری دارد و صادرکنندگان چینی مفتول و میلگرد را با قیمت های ثابت 470 و 460 دلار فوب پیشنهاد می دهند و معامله نمی شود چراکه رقم عملیاتی مورد نظر خریداران 420 دلار است.

تقاضا برای میلگرد CIS در حال افزایش است و انتظار می رود این هفته قیمت قراضه وارداتی ترکیه و میلگرد بهبود یابد. آخرین قیمت قراضه وارداتی 250 تا 253 بود.

اوکراین، روسیه و بلاروس چند محموله کوچک میلگرد را به بهای 420 دلار فوب به اروپا فروختند ولی این قیمت برای سایر بازارها، عملیاتی نبود و ترکیه نیز 400 تا 405 دلار فوب، میلگرد را پیشنهاد می داد که انتظار افزایش قیمت دارد.

اسلب صادراتی به چین افزایش قیمت داشت و تحویل جولای 370 دلار فوب دریای سیاه و از برزیل 410 دلار تحویل چین انجام شد در حالیکه قیمت های جدید 415 دلار تحویل چین پیشنهاد می شود.

تقاضای اسلب از ترکیه ضعیف و قیمت های ورق کلاف گرم ترکیه 420 تا 430 دلار فوب بدون تقاضا بود و ایتالیا 390 تا 395 دلار CFR را عملیاتی می داند‌. اسلب وارداتی ترکیه 380 تا 385 دلار CFR شنیده شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد