بازار سرمایه

افت ۷۷ سنتی بهای نفت در بازارهای جهانی

افت ۷۷ سنتی بهای نفت در بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت برنت هم امروز با ۷۷ سنت معادل ۱.۸ درصد افت به ۴۱ دلار و ۹۵ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت نفت برنت هم امروز با 77 سنت معادل 1.8 درصد افت به 41 دلار و 95 سنت رسید.

به دنبال نگرانی ها در مورد تعطیلی مجدد کسب و کارها در نتیجه افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افت حدودا 2 درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 84 سنت معادل 2.1 درصد کاهش به 39 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز با 77 سنت معادل 1.8 درصد افت به 41 دلار و 95 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه شاهد افت بیش از یک درصدی بود.

روز دوشنبه فرماندار کالیفرنیا دستور تعطیلی رستوران ها، سینماها، باغ وحش ها و موزه ها را صادر کرد تا جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا در پرجمعیت ترین ایالت آمریکا را بگیرد. در لس آنجلس و سن دیگو، 2 مدرسه پرجمعیت اعلام کردند که از ابتدای سال تحصیلی آینده تمامی کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند. پیش از این محدودیت ها در ایالت های دیگری نظیر فلوریدا و تگزاس نیز مجددا برقرار شده بود.

استفن اینز تحلیلگر شرکت اکسی کورپ در این باره نوشت: «با توجه به تعطیلی کسب و کارها در کالیفرنیا، می توان انتظار داشت ماه جولای برای بازار نفت بیش از آنچه انتظار می رفت چالش برانگیز باشد.»

بازارها به دقت آمارهای مربوط به میزان مصرف سوخت را که اواخر امروز از سوی انستیتوی نفت آمریکا منتشر می شود رصد خواهند کرد. آمارهای رسمی دولت آمریکا نیز قرار است فردا منتشر شود.

تحلیلگران برآورد می کنند که میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به 10 جولای 900 هزار بشکه کاهش یافته و میزان ذخایر نفت خام نیز با افت 2.3 میلیون بشکه ای مواجه شده باشد.

با توجه به تضعیف رشد تقاضا، بازار همچنین با نگرانی نشست امروز کمیته نظارتی اوپک و متحدانش در زمینه توافق کاهش تولید را دنبال می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد