فولاد و آهن

در جهت صرفه جوئی در مصرف انرژی و با همت متخصصین داخلی؛

بازسازی بویلرهای پنج و هفت نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان

بازسازی بویلرهای پنج و هفت نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان
خبرگزاری تخصصی معدن- به همت متخخصین داخلی بویلر شماره ۵ نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان پس از پایان عملیات بازسازی ،مدرنیزاسیون و تعمیرات اساسی، راه اندازی وبا موفقیت در مدار بهره برداری قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- به همت متخخصین داخلی بویلر شماره 5 نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان پس از پایان عملیات بازسازی ،مدرنیزاسیون و تعمیرات اساسی، راه اندازی وبا موفقیت در مدار بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش معدن نیوز ؛ مدیر تولید و توزیع برق ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر فوق گفت: عملیات بازسازی این بویلر از اواخر سال گذشته آغاز گردید و با انجام مراحل اجرائی شامل نصب تجهیزات مکانیک، برق، اتوماسیون، نسوز و عایــق کــاری آن آماده بهره برداری گردید. این عملیات فاز دوم پروژه بازسازی بویلرهای 5و7نیروگاه حرارتی بوده که با پایان یافتن بهسازی آنها ،مورد بهره برداری قرارگرفت.
مهندس شیرازی گفت : این پروژه در راستای تحقق استـــراتژی کلان شرکت ذوب آهن و در جهت صرفه جوئی در مصارف انرژی و به منظور حداکثر استفاده بهینه از گازهای فرایندی(کوره بلند وکک)برای تولید انرژی الکتریکی ارزان و مداوم تعریف وتحت نظارت بهره برداری وتوسط پیمانکار داخلی انجام گردید که با تعمیرات اساسی توربو ژانراتور 4 که درسال 89 صورت پذیرفت باعث می شود در نیروگاه های این شرکت، انرژی الکتریکی با قیمت مناسب تولید شود
وی  هزینه انجام این عملیات را حدود 110 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: بخار تولید شده این بویلرها به توربوژنراتور 55مگاواتی ارسال می گردد.
مدیر بخش تولید و توزیع برق ذوب آهن یادآور شد: نــظارت  بر اجرای پروژه مذکور در حالــی انجام شد که  ضمن بهره برداری از واحدهای فعال نیـروگاه ، در راه اندازی واحدهــای توسعه نیروگاه حرارتی (توازن)شرکت نموده و با سعی و تلاش  خــــود افزایش تولید انرژی الکتریکی را در سال 89 باعث شدند.
مهندس راد مدیر اتوماسیون و ارتباطات ذوب آهن نیز اهم اقدامات این مدیریت در پروژه مذکور را تشریح نمود و  گفت:در بازسازی سیستم اتوماسیون بویلر های 5 و 7  اقداماتی نظیر؛دمونتاژ و مونتاژ 400 عدد ترانسمیتر و سنسور، دمونتاژ و مونتاژ 3000 متر لوله ایمپولسی،نصب 90 دستگاه پانل تجهیزات ابزار دقیق و DCS ،انجام بیش از 9000 متر عملیات کابل کشی و ترمیم و اصلاح 60 عدد رگولاتور انجام گرفت. وی با بیان اینکه سیستم سخت افزار DCS  نصب شده مبتنی بر سری 400 و نرم افزار  PCS7 V7.1 SP1 نیز جز آخرین و به روزترین نسخه ارائه شده در دنیا  می باشد ، افزود: این سیستم کلیه عملیات مونیتورینگ ، آرشیوینگ ، سیگنال و حفاظت بویلر ها را به عهده داشته و به خوبی وظایف خود را انجام می دهد.
نیروگاه حرارتی ذوب آهن اصفهان دارای سه بویلر تولید بخار با ظرفیت تولید220 تن بخار درساعت با فشار 90  اتمسفر  و  درجه حرارت 530 درجه سانتیگراد می باشد. این بویلرها از سال 60 تاکنون بالغ بر 170 هزار ساعت کارکرد داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد