صنعت

آرزوی ۱۸ ساله روسیه برای پیوستن به سازمان جهانی تجارت تحقق یافت

آرزوی ۱۸ ساله روسیه برای پیوستن به سازمان جهانی تجارت تحقق یافت
خبرگزاری تخصصی معدن- آرزوی ۱۸ ساله روسیه برای عضویت در سازمان جهانی تجارت پایان یافت و مسکو امروز جمعه به این نهاد بین المللی پیوست.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- آرزوی 18 ساله روسیه برای عضویت در سازمان جهانی تجارت پایان یافت و مسکو امروز جمعه به این نهاد بین المللی پیوست.
به گزارش معدن نیوز ؛ وزرای تجارت سازمان جهانی تجارت امروز پیشنهاد روسیه برای عضویت در این سازمان را پذیرفتند و پروتکل الحاقی را از سوی روسیه `الویرا نایولینا` وزیر توسعه اقتصادی این کشور و از طرف سازمان جهانی تجارت نیز `پاسکال لامی` دبیرکل آن امضا کردند.
بر پایه این گزارش در جشن امضای پروتکل الحاقی روسیه به سازمان جهانی تجارت ، جمعی از شخصیت های بلندپایه مانند `ایگور شووالوف` معاون نخست وزیر روسیه، `میشلین کالمی ری` رییس کنفدراسیون سوییس و وزرای بازرگانی سازمان تجارت جهانی حضور داشتند.
روسیه از سال 1993 متقاضی ورود به سازمان جهانی تجارت بود و تنها مانع در این مسیر گرجستان بود که پس از وقوع جنگ کوتاهی میان دو کشور در آگوست 2008 میلادی بر سر تهاجم نظامیان گرجی به جمهوری خود خوانده اوستیای جنوبی و مداخله روسیه در آن همواره با عضویت مسکو در سازمان تجارت جهانی مخالفت می کرد.
اختلاف روسیه و گرجستان بر سر این مساله در هفته های اخیر با وساطت سوییس و ارایه طرحی ابتکاری از سوی این کشور در زمینه نظارت بر مبادلات تجاری میان روسیه و اوستیای جنوبی حل شد تا مسکو آخرین گام را برای پایان دادن به 18 سال انتظار پشت درهای سازمان تجارت جهانی بردارد.
کنفرانس وزرای بازرگانی سازمان جهانی تجارت اوایل امروز جمعه تمامی درستی اسناد و مدارک روسیه برای پیوستن به این سازمان از قبیل تعهدات این کشور به فراهم کردن امکان دسترسی کلاها و خدمات به بازار های داخلی خود را تصویب کرد.
به گفته مقام های روسی حاضر در آیین پذیرش روسیه در سازمان تجارت جهانی، مسکو 30 روز پس از تصویب این امر از سوی نهادهای ذیربط در رو.سیه که انتظار می رود تابستان سال آینده صورت گیرد ، به عضویت کامل سازمان درخواهد آمد و از تمامی حقوق و مسوولیت های آن برخوردار خواهد شد.
ایگور شووالوف معاون نخست وزیر روسیه در آیین امضای پروتکل الحاقی کشورش به سازمان تجارت جهانی گفت: متمم `جکسون-ونیک` آمریکا نیز که مانعی بر سر راه اجرای قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی میان مسکو و واشنگتن محسوب می شود، به زودی لغو خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد