صنعت

سرپرست معاونت امور صنایع ‌و اقتصادی تاکید کرد:

تامین مواد اولیه با شرایط مناسب از اولویتهای صنعت نساجی

تامین مواد اولیه با شرایط مناسب از اولویتهای صنعت نساجی
خبرگزاری تخصصی معدن- سرپرست امور صنایع ‌واقتصادی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در نخستین نشست هم اندیشی با تشکل‌ها وانجمن‌های این صنعت بر ضرورت تامین مواد اولیه، تثبیت نرخ ارز و مدیریت بر تدوین واجرای آیین‌نامه ها و ضوابط تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- سرپرست امور صنایع ‌واقتصادی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در نخستین نشست هم اندیشی با تشکل‌ها وانجمن‌های این صنعت بر ضرورت تامین مواد اولیه، تثبیت نرخ ارز و مدیریت بر تدوین واجرای آیین‌نامه ها و ضوابط تاکید کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ محسن صالحی نیا» در این نشست که با حضور مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و چرم و جمعی از اعضای تشکل‌ها و انجمن‌ها و نمایندگان واحدهای صنعتی برگزار شد، با بیان اینکه این صنعت از گذشته تا کنون از جایگاه خاصی در بین صنایع برخوردار بوده است به ضرورت برنامه‌ریزی میان مدت و اتخاذ سیاستهای لازم به منظور توسعه متوازن در این بخش اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به شرایط حاضر، پرهیز از تصمیم‌گیریهای غیر هماهنگ با آیین نامه ها و ضوابط پیش بینی شده و همچنین نظارت بر اجرای  دقیق آنها یکی از ضروریاتی است که بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.
صالحی نیا گفت: در شرایط امروز، برای داشتن یک چرخه تولید رقابت پذیر نیازمند زنجیره‌ تامین مناسب که از مواد اولیه حداقل با نرخ متداول در سطح بین الملل شروع می‌شود، هستیم.
وی تصریح کرد: یک صنعتگر نباید در ارتباط با تامین مواد اولیه و ملزوماتش با مشکل مواجه باشد و پیگیری این موضوع می‌تواند در رفع بخش عمده ای از مشکلات این  صنعت تاثیرگذار باشد.
صالحی نیا، نقطه اصلی در فرایند توسعه این صنعت را در دسترس بودن مواد اولیه و امکان تامین آن با شرایط مناسب ذکر کرد و گفت: در این راستا اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
این مقام مسئول در ادامه بر لزوم تدوین استراتژی توسعه صنایع نساجی،‌پوشاک و چرم تاکید کرد و گفت: با تدوین این استراتژی، زنجیره به هم پیوسته تولید از تامین مواد اولیه چه در بخش الیاف مصنوعی و چه طبیعی تا آخرین زنجیره که تولید کالا است از برنامه ‌ریزی دقیقی برخوردار می‌شود.
صالحی نیا در بخش دیگری از سخنان خود به حضور تشکل‌ها وانجمن‌ها در ارائه نقطه نظرات، دیدگاهها و راهکارهای اجرایی اشاره کرد و تصریح کرد:  استفاده ازظرفیتها وتوانمندیهای تخصصی آنها  در به ثمر رسیدن اهداف توسعه صنعتی این بخش بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
صالحی نیا در ادامه این نشست به مسائل وموضوعات مطرح شده در جلسه اشاره کرد و گفت: در اسرع وقت موضوع روش های مختلف تامین نقدینگی برای  تامین مواد اولیه و ملزومات با توجه به شرایط فعلی در دستور کارها قرار خواهد گرفت.
سرپرست امور صنایع ‌واقتصادی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره‌وری در این صنعت بایدبه دنیال ایجاد ارزش افزوده بیشتر و افزایش  سطح رقابت پذیری بیش از گذشته باشیم.
وی افزود: در این راه فرایندهای به روز رسانی ماشین آلات، تجهیزات و همچنین استفاده از فناوریهای نوین را نباید از نظر دور داشت تا بتوانیم چالش‌ها و مشکلات را به فرصتها در جهت ارتقای این صنعت تبدیل کنیم.
براساس این گزارش، در این نشست هر یک از اعضای تشکل‌ها، انجمن‌ها و نمایندگان واحدهای صنعتی به بیان مسائل و مشکلات و بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد