فولاد و آهن

اتحادیه آهن فروشان :

قیمت‌ها در بازار آهن ثابت ماند/هر کیلو میلگرد ۱۲۰۰ تومان

قیمت‌ها در بازار آهن ثابت ماند/هر کیلو میلگرد ۱۲۰۰ تومان
خبرگزاری تخصصی معدن- رییس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان این که قیمت‌ها در بازار آهن طی سه ماه گذشته ثابت مانده، قیمت هرکیلوگرم تیرآهن را ۱۱۸۰ تومان و میلگرد را ۱۲۰۰ تومان اعلام کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رییس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان این که قیمت‌ها در بازار آهن طی سه ماه گذشته ثابت مانده، قیمت هرکیلوگرم تیرآهن را 1180 تومان و میلگرد را 1200 تومان اعلام کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ "محمد آزاد" با تاکید بر اینکه قیمت‌ها طی سه ماه گذشته ثابت مانده است، هرگونه افزایش قیمت مصالح ساختمانی به‌خصوص آهن و سیمان را رد کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها تا پایان سال بدون تغییر باقی بمانند.
وی نوسانات اخیر در بازار ارز را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این نوسانات تا حدودی موجب تغییر قیمت‌ها دراین بخش شد که با تدابیر به کار گرفته مشکلات رفع و قیمت‌ها به حالت قبلی بازگشت.
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان این که 50 الی 55 درصد نیاز کشور آهن از محل تولید داخلی تامین می‌شود و تامین مابقی آن از محل واردات درقالب شمش صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اگر تامین مواد اولیه در داخل صورت گیرد سال آینده هیچگونه تغییر قیمتی نخواهیم داشت.
وی معتقد است : بیشتر افزایش قیمت در آهن و محصولات فولادی ناشی از بحران‌های جهانی و بالا رفتن نرخ‌های جهانی است.

*تولید 14 میلیون تن تا پایان سال

رییس اتحادیه آهن‌فروشان میزان تولید آهن و محصولات فولادی از ابتدای سال تاکنون را 12/5 میلیون تن اعلام کرد.
وی افزود: پنج میلیون تن از این میزان توسط بخش خصوصی و 7.5 میلیون تن توسط بخش دولتی تولید شده است.
آزاد ابراز امیدواری کرد میزان تولید داخلی تا پایان سال به 14میلیون تن افزایش یابد این درحالی است که تولید داخلی در سال گذشته حدود 10/5 میلیون تن بوده است.

• خودکفایی در تولید طی سه سال آینده

آزاد با اشاره براینکه درصورت تداوم این وضعیت طی سه سال آینده در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید، گفت: درحال حاضر نیاز کشورمان 22 الی 23 میلیون تن است که کسری تولید به صورت شمش آهن و به صورت مواد اولیه وارد کشور می‌شود.چراکه کارخانه‌ها ظرفیت تولید بسیار بالایی دارند  که با بهره گیری حداکثری از آن نیازی به واردات نخواهیم داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد