اخبار استان ها

پیشرفت ۱۰۰ درصدی در حوزه معدن و صنایع معدنی جنوب کرمان

پیشرفت ۱۰۰ درصدی در حوزه معدن و صنایع معدنی جنوب کرمان
پایگاه خبری معدن نیوز- شهرستان قلعه گنج اکنون شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور است و شاهد پیشرفت ۱۰۰ درصدی در حوزه معدن و صنایع معدنی هستیم.
  بزرگنمايي:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: 100 درصد فعالیت‌ها در حوزه معادن فعال و صنایع معدنی شهرستان قلعه گنج در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.

به گزارش معدن نیوز، محمود اسکندری نسب افزود: در دولت تدبیر و امید 4 معدن در این شهرستان فعال شده که ذخیره قطعی بالای 400 هزار تن و ذخیره احتمالی بالای یک میلیون تن انواع سنگ های آهن، مس، منگنز و کرومیت را دارند. شهرستان قلعه گنج اکنون شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور است و شاهد پیشرفت 100 درصدی در حوزه معدن و صنایع معدنی هستیم.

وی 3 کارخانه در حال احداث صنایع معدنی با سرمایه گذاری 2 هزار و 805 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم 223 نفری را نیز از خدمات دولت در این شهرستان دانست و تصریح کرد: در همین مدت یک کارخانه صنایع معدنی با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای 30 نفر نیز به بهره‌برداری رسیده و در حال فعالیت است.

اسکندری نسب در ادامه گفت: در همین مدت در حوزه صنعت نیز 25 جواز تأسیس که 78 درصد مجوزهای تاریخ شهرستان را شامل می شود، صادر شده است که با افتتاح در آینده ای نزدیک برای 494 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد و 76 درصد اشتغال صنعتی شهرستان را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین افزود: در حوزه صنایع فعال نیز در دولت تدبیر و امید 4 کارخانه صنعتی به بهره برداری رسیده که با سرمایه گذاری 56 میلیارد ریالی برای 79 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته اند که 83 درصد اشتغال صنعتی محقق شده شهرستان را شامل می شود.

گفتنی است که در این جلسه مشکلات و موانع طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان بررسی و برای نیازهای تسهیلاتی طرح‌ها نیز دستورات لازم صادر شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد