معدن

عظیمی خبر داد:

افزایش ۵ میلیارد تنی ذخایر معدنی کشور

افزایش ۵ میلیارد تنی ذخایر معدنی کشور
خبرگزاری تخصصی معدن -مدیرکل اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۵ میلیارد تنی ذخایر قطعی معادن کشور در سال ۹۰ خبر داد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن -مدیرکل اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 5 میلیارد تنی ذخایر قطعی معادن کشور در سال 90 خبر داد.
به گزارش معدن نیوز«سید رضا عظیمی»   با بیان اینکه در سال گذشته، 884 فقره گواهی نامه کشف برای فعالان بخش معدن صادر شده است، گفت: با صدور این تعداد گواهی نامه، ذخایر قطعی معادن کشور به اندازه 5 میلیارد و 196میلیون و 172 تن افزایش یافته است.
وی ادامه داد:  در سال گذشته 5 میلیارد تن  به ذخایر قطعی معادن کشور بر مبنای گواهی نامه کشف صادره اضافه شد که این میزان افزایش نسبت به سال 89 که حدود 3.2 میلیارد تن به ذخایر قطعی کشور افزوده شده بود، رشد 60 درصدی را نشان می دهد.
به گفته عظیمی، در این میان بیشترین میزان اکتشاف منجر به صدور گواهی کشف، مربوط به استان خراسان رضوی بوده که ذخایر قطعی معادن این استان را بیش از یک میلیارد و 169میلیون تن افزایش داده است.
استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در رتبه بعدی قرار دارد که با صدور 20 فقره گواهی کشف، ذخیره قطعی معادن این استان حدود یک میلیارد تن افزایش پیدا کرده است. در مقابل کمترین میزان افزایش ذخیره معدنی بر مبنای گواهی نامه کشف صادر شده نیز مربوط به استان قزوین بوده که ذخیره معادن این استان را در سال گذشته حدود 3میلیون تن افزایش داده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تعداد گواهی کشف های صادر شده در سال 90 اشاره کرد و گفت: در مدت یادشده 884 فقره گواهی نامه کشف صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه قبل، ‌7درصد افزایش نشان می‌دهد. در این میان ، بیشترین تعداد مربوط به استان اصفهان بوده که 87 فقره گواهی کشف برای فعالان بخش معدن این استان صادر شده است.
عظیمی با تاکید براینکه صرف منابع مالی برای انجام عملیات اکتشافی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری به حساب می‌آید، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری شده، باید ‌ضمن استفاده از ذخایر اکتشافی موجود، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش اکتشاف نیز حمایت کنیم؛ چراکه بهره برداری از ظرفیت ها و توانمندی های موجود درجهت فراوری و توسعه صنایع معدنی، بستر مناسبی برای افزایش تولید ملی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد