سایر

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد

۷.۸هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع و معادن

۷.۸هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع و معادن
پایگاه خبری معدن نیوز-بیش از یک هزار متقاضی تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-بیش از یک هزار متقاضی تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
به گزارش معدن نیوز معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: با برگزاری بیش از 25 جلسه با مدیران بانک‌های مختلف تلاش نموده‌ایم برای عاملیت وجوه اداره شده در اختیار وزارتخانه‌ تفاهماتی انجام شود که این جلسات خوشبختانه منجر به عقد تفاهماتی با برخی از این بانک‌ها شد.
سید رضا فاطمی‌امین تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم نظرات و دیدگاه‌های این وزارتخانه را به بانک‌های عامل منعکس کنیم تا به این ترتیب تعاملی در جهت روان‌سازی ارتباطات و نیاز صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.
وی گفت: حجم بیشتر این تسهیلات برای بازسازی کوچک صنایع و معادن در نظر گرفته شده و بخش دیگری نیز برای بازسازی بزرگ تخصیص یافته است.
وی افزود: بانک‌های عامل سپه و صنعت و معدن ضمن عقد قرارداد، جمعا مبلغ هفت هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند. ضمن آن‌که تا بحال حدود 200 متقاضی موفق به اخذ این تسهیلات شده‌اند و بیش از هشتصد متقاضی نیز در حال طی مراحل بانکی در بانک‌های عامل هستند.
فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس قانون بودجه سال 1391 کل کشور که مقرر کرده 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی بصورت ریالی به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد، مذاکرات متعددی با صندوق توسعه ملی انجام شده و در نهایت تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق توسعه ملی و خانه صنعت و معدن و تجارت امضا شد.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز بخش صنعت و معدن به سرمایه در گردش، مقرر است حجم زیادی از این منابع، با منابع داخلی بانک‌ها ترکیب و بصورت تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار بنگاه‌های صنعتی و معدنی قرار گیرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد