سنگ آهن و ذغال سنگ

تثبیت قیمت سنگ آهن کوتاه مدت است/ قیمت ها در آینده نزدیک کاهشی می شود

تثبیت قیمت سنگ آهن کوتاه مدت است/ قیمت ها در آینده نزدیک کاهشی می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت سنگ آهن در روز گذشته پس از سقوط روز دوشنبه و در میان آرامش در بازار، به پایداری نسبی رسید و این درحالی است که قیمت های لحظه ای و آتی فولاد همچنان نزولی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، 26 دسامبر شاخص قیمت سنگ آهن فاین استرالیا با عیار 62 درصد در قیمت 73 دلار و 25 سنت برای تحویل در بنادر چین ثابت باقی مانده است.

تامین کنندگان سنگ آهن پیشنهادات خود را ارائه می دهند هرچند فعالیت های تجاری جزئی است و هیچ معامله ای در سیستم های معاملاتی برای دومین روز متوالی ثبت نشده است.

برخی فعالان بازار می گویند، موجودی سنگ آهن تولیدکنندگان فولاد در حال حاضر کافی است و آنها قصد افزایش آنرا ندارند زیرا تقاضا برای فولاد کاهش یافته است.

قیمت فولاد تضعیف شده و پیش بینی می شود تقاضا برای مواد اولیه هم منفی گردد.

سنگ آهن در بورس کالای دالیان برای تحویل در ماه می با 0.6 دلار افت همراه شده است. قیمت شمش نیز در تانگشان از روز دوشنبه تا کنون با 3 دلار افت همراه بوده است.

درمجموع می توان گفت افت خرید و فروش همزمان با افزایش حجم حمل و نقل از استرالیا و برزیل، خطر عرضه مازاد را در بازار مواد اولیه و سنگ آهن افزایش داده است.

موجودی سنگ آهن در بنادر چین نسبت به 15 دسامبر تقریبا 3 میلیون تن اضافه شده و در 45 بندر اصلی چین به 146 میلیون و 210 هزار تن رسیده است.

با توجه به این موضوعات، بسیاری از فعالان معتقدند ثبات در قیمت ها موقت بوده و کوتاه مدت است.کاهش قیمت فولاد، کاهش مصرف آن و افزایش عرضه سنگ آهن بیش از پیش قیمت های سنگ آهن را در آینده نزدیک کاهش می دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد